اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ورزشکارانی ماندگار شدند که به سمت پهلوانی رفتند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: رمز ماندگاری ورزشکاران در میان مردم تبعیت از منش پهلوانی و روحیه جوانمردی مرحوم تختی است.

ورزشکارانی ماندگار شدند که به سمت پهلوانی رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به مناسبت پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی صبح امروز با حضور بر سر مزار این قهرمان در آرامستان ابن بابویه شهرری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزشکاران زیادی آمدند و روی سکوهای قهرمانی مدال‌های رنگارنگ طلا، نقره و برنز گرفتند، اما ورزشکارانی ماندگار شدند که از قهرمانی به سمت پهلوانی رفتند و در دل و جان مردم وارد شدند.

وی با بیان اینکه غلامرضا تختی فقط یک قهرمان و ملی پوش رشته کشتی نیست؛ بلکه نماد سرمایه پهلوانی ایران زمین است، گفت: پوریای ولی و مرحوم تختی جزو ورزشکارانی بودند که با حرکت به سوی پهلوانی در دل مردم لانه کردند و موجب معرفت افزایی در جامعه شدند.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: امروز نسل جدید ورزشکاران کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند روحیه پهلوانی مرحوم تختی هستند، رمز ماندگاری ورزشکاران در میان مردم تبعیت از روحیه جوانمردی تختی است.

صالحی امیری یادآور شد: حضور ورزشکاران و ورزش دوستان هر سال بر سر مزار مرحوم تختی برای ترویج روحیه جوانمردی، پهلوانی و زنده نگاه داشتن نام و یاد این اسطوره ورزش ایران است.

وی با اشاره به اینکه در موزه ملی المپیک و پارالمپیک یک غرفه اختصاصی برای مرحوم تختی ایجاد شده است، اعلام کرد: وصیت نامه، لباس، دست نوشته‌ها و وسایل شخصی این پهلوان به نمایش گذاشته همچنین تندیس مرحوم تختی در این موزه به عنوان نماد قهرمانان و پهلوانان قرار داده شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: یادآوری زندگی‌نامه، منش و روش مرحوم پهلوان تختی به هیأت‌های ورزشی، جوانان و نوجوانان موجب ترویج روحیه پهلوانی در جامعه می‌شود که امروز از هر زمان دیگری بیشتر به آن نیازمندیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول