اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فرانسه متهم اصلی حمله به یک مراسم عروسی در مالی با ۱۰۰ کشته

حمله هوایی به یک مراسم عروسی در کشور مالی، تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته در پی داشته است. حمله‌ای که منابع محلی و شاهدان آن را به فرانسه مربوط می‌دانند.

فرانسه متهم اصلی حمله به یک مراسم عروسی در مالی با ۱۰۰ کشته

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آداما گریابا» شهردار شهر «موتی» در مالی از حمله هوایی به یک مراسم عروسی در روستای «بونتی» در بامداد روز دوشنبه خبر داد و گفت که در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته شده‌اند.

به نوشته آناتولی، هنوز مقامات محلی عامل این حمله هوایی را مشخص نکرده‌اند. اما ساکنان روستا می‌گویند که یک بالگرد نظامی از ارتفاع پایین شروع به موشک‌باران و تیراندازی به سمت مردم عادی کرد. همزمان فرانسه نیز گفته است که یک عملیات موفق علیه تروریست‌ها در این روستا انجام داده اما مقامات نظامی این کشور مسئولیت حمله به این مراسم عروسی را نمی‌پذیرند.

این منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند که در حمله هوایی ارتش فرانسه، تروریست‌ها هدف قرار گرفته‌اند نه مردم عادی در یک مراسم عروسی. این حمله ارتش فرانسه پس از آن صورت گرفت که در هفته گذشته پنج سرباز این کشور در حملات تروریست‌های «جماعة النصر الاسلام و المسلمین» (GSIM) که متصل به القاعده است، کشته شدند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز به نقل از شاهدان عینی نوشته است که تروریست‌ها با موتورسیکلت وارد روستا شده و ساکنان را در محاصره قرار دادند. یک شاهد عینی دیگر که در این حمله زخمی شده است به گاردین گفت: «عناصر مسلح وارد مراسم عروسی شده و گفتند که زنان و مردان باید جدا شوند. ما در حال انجام دستوراتشان بودیم که صدای بالگرد و پس از آن انفجارهای شدید آمد. دیگر چیزی به خاطر ندارم، چرا که بیهوش شده بودم.»

فرانسه از سال ۲۰۱۴ عملیات نظامی گسترده‌ای با مشارکت ۴۵۰۰ نیرو به بهانه مبارزه با تروریست‌های مسلح در مالی آغاز کرده است. وبسایت «مدیا پارت» فرانسه مدتی پیش نوشته بود که پهپادهای فرانسه در مالی، تهدید بالایی برای جان غیر نظامیان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول