اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آیین اختتامیه جشنواره «رسام» در استان مرکزی برگزار شد

ظهر امروز آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» در استان مرکزی برگزار شد.

آیین اختتامیه جشنواره «رسام» در استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا کریمی ظهر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» اظهار کرد: در طول چهل سال انقلاب اسلامی تجربه نشان داده که فرهنگ دفاع مقدس در همه ابعاد کارآمد و راهگشا است و اینکه از دفاع مقدس به عنوان گنج بی‌پایان یاد می‌شود از این جهت است که در تمامی عرصه و مقاطع زمانی کاربرد دارد.

وی افزود: امروز استفاده و بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک توانایی و خلاقیت محسوب می‌شود و این در مقاطع زمانی باید با استفاده از ابزارهای متنوع مورد توجه باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: ابزار هنر و رسانه همواره در تبیین و شناخت فرهنگ‌های ارزشی نقش مؤثری داشته و یکی از عرصه‌هایی که خوشبختانه اصحاب هنر و رسانه توانسته‌اند نقش‌آفرین باشند عرصه دفاع مقدس است.

کریمی ادامه داد: گستردگی دفاع مقدس و گنج بی‌پایان این فرهنگ این عرصه را به یک میدان برای نقش‌آفرینی و ایجاد رویش‌های جدید در عرصه هنر و رسانه تبدیل کرده و امروز بسیاری از هنرمندان و صاحب‌نظران فرهنگی و هنری از رویش‌های دفاع مقدس هستند.

وی اضافه کرد: یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس تبیین ابعاد مختلف این گنج بی‌پایان و جلوگیری از تحریف آن است که هنر و رسانه بسیار می‌تواند در این راستا نقش مهمی ایفا کند که در این جهت رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در راستای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «رسام» برنامه‌ریزی شد که این جشنواره اقدامی مهم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری است.

کریمی گفت: فراخوان جشنواره رسام در بخش‌های فیلم مستند، قیلم کوتاه، فیلم داستانی، فیلم‌نامه و نماهنگ در سال ۱۳۹۸ به اطلاع هنرمندان استان رسید که در این راستا تعداد ۱۸ اثر شامل ۲ اثر در بخش انیمیشن،  ۵ اثر در بخش مستند، ۴ اثر در بخش فیلم‌نامه کوتاه، ۵ اثر در بخش فیلم‌نامه کوتاه داستانی و ۲ اثر در بخش نماهنگ از هنرمندان استان مرکزی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی اظهار داشت: پس از داوری آثار ارسال شده ۲ اثر از استان مرکزی حائز رتبه شدند که تندیس و دیپلم افتخار فیلم اول بخش ۱۸۰ ثانیه‌ای فیلم کوتاه داستانی «نفس» اثر «بیژن بیات» و دیپلم افتخار فیلم دوم بخش مستند برای فیلم «مردی که نمی‌شناختمش» اثر «مصطفی شبان» تعلق گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول