اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هدف دیوان محاسبات افزایش خودکنترلی دستگاه‌هاست/ 90 درصد مدیران کشور سالم هستند

دادستان دیوان محاسبات کشور، با بیان اینکه هدف دیوان محاسبات افزایش خود کنترلی دستگاه‌هاست، گفت: مردم‌پایه بودن و استفاده از فناوری روز اصلی‌ترین محور دیوان محاسبات خواهد بود تا از وقوع تخلف پیشگیری کنیم.

هدف دیوان محاسبات افزایش خودکنترلی دستگاه‌هاست/ 90 درصد مدیران کشور سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کامیار ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی با تأکید بر اینکه دیوان محاسبات وظایف سنگینی را بر عهده دارد، اظهار کرد: در این دوره مجلس شورای اسلامی نظارت در اولویت نمایندگان قرار دارد و به همین امر تاکنون ریاست مجلس دو بار در دیوان محاسبات حضور یافته و خواسته‌های مجلس از این نهاد را تشریح کرده است.

 وی تنظیم سند راهبردی برای ۴ سال آینده دیوان محاسبات را یکی از اقدامات این نهاد طی ماه های اخیر عنوان کرد و افزود: پرونده سازی و مچ گیری از مدیران هدف ما نیست بلکه می‌خواهیم نقص ها اصلاح شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور ارائه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ در یک ماه زودتر از موعد را یکی از دستاوردهای این نهاد دانست و افزود: اکنون نمایندگان مجلس می‌توانند برای بودجه سال ۱۴۰۰ از این نظرات کارشناسی استفاده کنند.

کامیار تقویت خون خودکنترلی دستگاه ها را دیگر هدف دیوان محاسبات عنوان کرد و گفت: باید بخش نظارتی هر دستگاه قوی شود و از تخلفات درون دستگاهی جلوگیری کند.

وی افزود : مردم پایه بودن و استفاده از فناوری روز اصلی‌ترین محور دیوان محاسبات خواهد بود تا از وقوع تخلف پیشگیری کنیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: نباید با پرونده سازی، ریسک پذیری مدیران را کاهش دهیم.

وی در ادامه به مشکلات خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: اگر مدیری برای استفاده از بودجه به مشکل برخورد به منظور عدم بازگشت بودجه به خزانه دولت، می تواند با رایزنی های گوناگون از طریق دیوان محاسبات مجوزهای لازم برای صرف بودجه را اخذ کند.

کامیار در انتها با تاکید بر این که اضافه شدن پرونده ها در دیوان محاسبات را یک افتخار نمی‌دانیم، گفت: بیش از ۹۰ درصد مدیران کشور سالم هستند و افراد متخلف در این جمع بسیار قلیل و اندک هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول