اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

از راه اندازی کمیسیون «فضای بازی» تا نشست «فروش مجازی اسباب بازی در دوران کرونا»

شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی برای ساماندهی به کافه بازی‌ها، اتاق‌های فرار و فضای بازی کودکان، کمیسیون جدیدی با عنوان «فضای بازی» را راه‌اندازی کرد.

از راه اندازی کمیسیون «فضای بازی» تا نشست «فروش مجازی اسباب بازی در دوران کرونا»

   حامد قدیانی: به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، شش نشستِ تخصصی در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور متخصصان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری مجازی ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، کمیته علمی این رویداد نشست‌های تخصصی متنوعی را در قالب وبینار برای ارتقای سطح دانش، آگاهی و مهارت فعالان حوزه اسباب‌بازی و عموم مخاطبان تدارک دیده است و برای نخستین بار چند متخصص خارجی نیز در این جشنواره به سخنرانی می‌پردازند.

بر همین اساس نشست‌های تخصصی (وبینار) «اسباب‌بازی و علوم شناختی با رویکرد بازی‌های شناختی»، «رویکردهای روان‌شناختی بازی و اسباب‌بازی برای گروه‌های مختلف»، «بررسی ابعاد فرهنگی-اجتماعی اسباب ‏بازی و بازی»‏، «برندینگ و بازارسازی جهانی و منطقه‌ای در صنعت اسباب‌بازی»، «ضرورت‌سنجی پژوهش‌های علمی میان‌رشته‌ای در اسباب‌بازی» و «اقتصاد اسباب‌بازی، فروش و فروش مجازی در دوران پاندمی کووید ۱۹» به ترتیب در روزهای ۲۹ دی و اول، چهارم، ششم، هشتم و یازدهم بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

در این نشست‌‏ها، متخصصان مطرح بین‌المللی از کشورهای ترکیه، آلمان، هندوستان، فرانسه، دانمارک، امریکا, سوئد و سوئیس به سخنرانی خواهند پرداخت.

بر همین اساس، با توجه به مجازی برگزار شدن ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، امکان حضور تمامی مخاطبان از سراسر جهان در این وبینارها فراهم شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست‏‌های تخصصی به پایگاه جشنواره به نشانی irantoyfestival.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

کمیسیون «فضای بازی» در شورای نظارت بر اسباب‌بازی راه‌اندازی شد

نایب رئیس شورای نظارت بر طراحی، ساخت و توزیع اسباب‌بازی با اعلام این خبر گفت: این شورا به عنوان متولی و سیاست‌گذار در حوزه بازی و اسباب‌بازی به عنوان دو وجه مکمل یکدیگر، در راستای اعتلا، ارتقا، ساماندهی، ارائه مجوز و نظارت دقیق بر کافه بازی‌ها، اتاق‌های فرار و فضای بازی کودکان از بهمن سال ۹۹ فصل جدیدی از نظارت با عنوان «کمیسیون فضای بازی» را آغاز خواهد کرد.

سیدحسین خادم‌حسینی افزود: بررسی، نقد و تحلیل سناریوی‌های اتاق فرار، بازی‌های رومیزی مورد استفاده در کافه بازی‌ها، بررسی اسباب‌بازی‌های فضاهای بازی کودکان با تکیه بر رویکرد تربیتی و فرهنگی از جمله محورهای مطرح شده در این کمیسیون خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: امروزه تأسیس کافه بازی‌ها در تاکید بر، با هم و در کنار هم بودن و پاسخ به نیاز زندگی کردن اجتماعی در واکنش فطری به حضور انفرادی در فضای بازی مجازی، خلق اتاق‌های فرار بر اساس رشد توانایی حل مسئله و توجه به تفکر و سرگرمی به جای سرگرمی صرف و وجود فضاهای بازی کودکان به عنوان بخشی از الزام‌های موثر در فرایند رشد آن‌ها، از جمله مواردی است که تعریفی نوین از بازی و اسباب‌بازی را به ما ارائه می‌دهد.

نمایشگاه آثار تصویرگری نامزدهای ایرانی جایزه هانس‌کریستین ‌اندرسن

در این نمایشگاه ۳۴ اثر تصویرگری از فرشید مثقالی، نسرین خسروی، پژمان رحیمی‌زاده، فرشید شفیعی و محمدعلی بنی‌اسدی نامزدهای نهایی جایزه هانس کریستین اندرسن به نمایش گذاشته شده است.

بر همین اساس، فرشید مثقالی تنها برنده ایرانی جایزه هانس‌ کریستین ‌اندرسن است و سایر هنرمندان نامزد دریافت این جایزه بوده‌اند.

نمایشگاه آثار تصویرگری تا پایان بهمن سال ۱۳۹۹ روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پذیرای علاقه‌مندان است.

 

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران واقع شده است.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند عکس این آثار را در پایگاه خبری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری به نشانی kanoonnews.ir دیدن کنند.

جایزه هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول