اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

با توافق فیات و پژو چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان متولد شد

دو شرکت خودروسازی پژو سیتروئن با شرکت فیات کرایسلر توافق کردند تا با یکدیگر ادغام شده و به این ترتیب چهارمین شرکت خودروسازی جهان را تأسیس کنند.

با توافق فیات و پژو چهارمین گروه بزرگ خودروسازی جهان متولد شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، سهامداران دو شرکت خودروسازی فیات کرایسلر آمریکا و پژو سیتروئن فرانسه با یکدیگر توافق کرده‌اند تا در قالب یک توافق 58 میلیارد دلاری با یکدیگر ادغام شوند.

ادغام این دو شرکت خودروسازی با یکدیگر آنها را به چهارمین گروه خودروسازی بزرگ جهان تبدیل می‌کند. 

قرار است ادغام این دو شرکت به ایجاد یک مجموعه جدید به نام استلانتیس منجر شود.

گزارشات حاکی از آن است که ادغام این دو خودروساز بزرگ بین‌المللی به توسعه تولید خودروهای الکتریکی و خودران منجر شده و سالانه میلیاردها دلار نیز برای آنها صرفه‌جویی ایجاد کند.

گفته می‌شود که این دو خودروساز قصد دارند در آینده نزدیک تغییر جدی در صنعت خودروسازی بین‌المللی ایجاد کنند. 

فیات کرایسلر سازنده خودروهای مشهوری نظیر کرایسلر، دوج، جیپ، فیات، آلفارومئو، مازراتی و لانسیا است؛ پژو سیتروئن هم مدل‌های مختلف اوپل، پژو، سیتروئن و دی‌اس را در مجموعه خود تولید می‌کنند. 

انتظار می‌رود با ادغام این دو خودروساز شاهد تولید سالانه 8 میلیون خودرو توسط آنها باشیم. در حالیکه این دو خودروساز تا پیش از این در بازار اروپا با یکدیگر رقیب بودند اما پژو حضور کم رنگی در آمریکا داشت و این در حالی بود که فیات کرایسلر چهارمین خودروساز آمریکا به شمار می‌رفت.

توسعه سریع صنعت خودروسازی چین یکی از چالش‌هایی است که خودروسازان بین‌المللی طی سال‌های گذشته با آن روبه‌رو شد‌ه‌اند و از طرف دیگر به خاطر کرونا فروش خودرو در جهان در سال 2020 نیز کاهش داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول