اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران 5 مربی مدرک B جهانی گرفتند

برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران، 5 مربی ایرانی مدرک B جهانی گرفتند.

برای نخستین بار در تاریخ هندبال ایران 5 مربی مدرک B جهانی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس، چندی پیش با اعلام فدراسیون جهانی و کنفدراسیون هندبال آسیا جهت شرکت در دوره مربیگری B جهانی دو سهیمه به هندبال ایران اختصاص یافت که با رایزنی های مسئولین فدراسیون هندبال ایران سهمیه ایران به 5 نفر ارتقا یافت.

‎کمیته مربیان و آموزش پس از انجام بررسی‌های لازم براساس شاخص‌های انتخاب شرکت کنندگان در این دوره بین المللی، از جمله داشتن سابقه فعالیت مربیگری در سطح ملی و لیگ برتر، سابقه بازی در تیم های ملی، تسلط به زبان انگلیسی؛ چهار نفر از مربیان مرد به نام های مسعود ظهرابی، مهدی رهبری، حمید صادقی شاه نشین، فرید علیمرادی و یک نفر از مربیان زن به نام خدیجه قانع را به کنفدراسیون هندبال آسیا معرفی کرد.

فرید علیمرادی رئیس کمیته مربیان و آموزش فدراسیون هندبال در این خصوص اظهار داشت: دوره مربیگری B جهانی که برای مربیان آسیایی به صورت وبینار مجازی برگزار شد، ویژه مربیان جوان تیم‌های ملی لحاظ شده و سهمیه هر کشور آسیایی دو نفر بود که با رایزنی‌های انجام گرفته فدراسیون هندبال ایران با فدراسیون آسیایی سهمیه ایران به ۵ نفر افزایش یافت. با توجه به امتیازبندی که کمیته مربیان و آموزش فدراسیون در بین مربیان واجد شرایط تیم‌های ملی انجام داد ۵ نفر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند. پس از شرکت دراین دوره هر ۵ نفر با امتیاز عالی موفق به اخذ مدرک مربیگری درجه B  جهانی شدند. همچنین در پایان این دوره آقای مهدی رهبری جزء سه نفر برتر انتخاب شد.

وی افزود: در حال حاضر ما مربی فعال دارای درجه C مخصوصا در بخش بانوان در اختیار نداریم که با رایزنی ای که با کنفدراسیون هندبال آسیا انجام دادیم و همچنین بررسی رزومه‌های مربیان بانوان به دو گزینه رسیدیم که خانم ها شافیعان و قانع بالاترین نمره را در ارزیابی ما بر اساس شاخص‌ها کسب کردند که در نهایت با توجه به عدم آمادگی خانم شافعیان و سوابق خوب و امتیاز بالای خانم قانع در ارزیابی ها، ایشان را به عنوان مربی زن از ایران به آسیا معرفی کردیم.

خلاصه سوابق ورزشی این مربیان به شرح زیر است:

1-مهدی رهبری:

بازیکن تیم های باشگاهی و ملی - مربی تیم های ملی نونهالان، نوجوانان و جوانان به مدت 15 سال و کسب عناوین اول و دوم و سوم آسیا به همراه این تیم ها- مربی تیم‌های پایه و باشگاهی به مدت 26 سال و کسب عناوین مختلف- مدرس رسمی فدراسیون در کلاس‌ها و دوره‌های مختلف مربیگری و دانش افزایی

2-فرید علیمرادی:

18 سال بازیکن و کاپیتان تیم ملی هندبال ایران - چندین سال بازیکن برتر و مرد سال هندبال ایران -کسب مقام سوم به همراه تیم ملی به عنوان بازیکن و مقام سوم باشگاهی – ده ها مقام در لیگ برتر و تیم های مختلف کشوری- سه سال مربی تیم ملی جوانان -مربی تیم ملی بزرگسالان و کسب مقام سوم جام ملت‌های آسیا و برای اولین بار صعود به جام جهانی- 9 سال سابقه مربیگری در لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر – دارای مدرک دکترای آسیب شناسی و حرکات اصلاحی.

3-مسعود ظهرابی:

بازیکن و کاپیتان تیم ملی به مدت 10 سال- کسب عناوین مختلف در تیم های لیگ برتر و پایه- سرمربی تیم ملی هندبال جوانان - چندین سال حضور در باشگاه خارجی به عنوان لژیونر.

4-حمید صادقی شاه نشین:

بازیکن تیم ملی هندبال به مدت 10 سال - کسب عناوین مختلف در تیم های لیگ برتر و پایه - مربی تیم ملی امید ایران - سرمربی تیم مس و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ایران.

5- خدیجه قانع:

18 سال سابقه مربیگری در مسابقات مختلف ملی و باشگاهی در لیگ برتر - ستاره مسابقات زنان کشورهای اسلامی - شرکت در دوره های مختلف آموزشی – 17 سال بازی در رده های ملی و باشگاهی - کاپیتان تیم ملی -  مدرس فدراسیون جهانی و آسیایی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول