اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کاهش ورودی دانشجو در دانشگاه‌ها و افزایش دانشجویان علمی -کاربری/ استقرار ۱۳ واحد فناور در مراکز نوآور

رئیس دانشگاه جامع علمی -کاربردی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه جمعیت دانشجو در دانشگاه‌ها در کل کشور رو به کاهش است، گفت: خوشبختانه دانشگاه جامع علمی -کاربردی در میان این نظام آموزشی نسبت به سال گذشته افزایش پذیرش داشته است.

کاهش ورودی دانشجو در دانشگاه‌ها  و افزایش دانشجویان علمی -کاربری/ استقرار ۱۳ واحد فناور در مراکز نوآور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرزان قالیچی امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار داشت: آمارها حاکی از آن است که دانشگاه جامع علمی-کاربردی مسیر تعالی خود را طی می‌کند.  

وی با بیان اینکه مسوولان استانی نیز اذعان دارند که جایگاه دانشگاه و نظام آموزش مهارتی احیا شده است، گفت: همان‌طور که در دین ما آمده است، خودتان را محاسبه کنید، قبل از اینکه شما را ارزیابی کنند از این‌رو در بین نظام‌های آموزشی کشور، دانشگاه جامع علمی-کاربردی ارزیابی درونی را جهت کیفیت‌بخشی در حوزه صف و ستاد شروع کرده است.  

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان با تاکید بر اینکه رویکرد آموزشی در حال انقراض است، از این‌رو تمام ارکان باید به سمت مهارت آموزی برود،اظهار کرد: رسیدگی به حوزه امور مدرسان، حذف کد مدرسی افراد  بدون اهلیت، جذب افراد با کیفیت  از جمله کارهای انجام گرفته در ارزیابی داخلی است. 

وی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش یک هزار و ۵۰۰ مدرس در دانشگاه جامع علمی-کاربری استان وجود داشت که با بازنگری مجدد ۵۰۹ نفر حذف شد و در حال حاضر ۹۴۱ نفر مدرس وجود دارد، ادامه داد: تعداد مدرس فعال ۵۷۰ نفر می‌باشد و در فراخوان جذب شهریور ماه، ۳۰۰ نفر شرکت کردند که فقط ۱۸۰ نفر واجد صلاحیت برای مصاحبه بودند که طبق نیاز دانشگاه، ۸۰ نفر جذب خواهند شد.

قالیچی یادآور شد: مدرسین در حوزه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر تدریس می‌کنند.  

وی با تاکید بر اینکه جمعیت دانشجو در دانشگاه‌ها در کل کشور رو به کاهش است ولی خوشبختانه دانشگاه جامع علمی-کاربردی در میان این نظام آموزشی نسبت به سال گذشته افزایش پذیرش داشته است، افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۴۰۲ نفر دانشجو در مرکز جامع علمی-کاربردی در حال تحصیل هستند. 

وی، استقرار ۱۳ واحد فناور در مراکز نوآور را مورد اشاره قرار داد و گفت: تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه جامع علمی-کاربردی در بهمن ماه از دیروز آغاز شده است، از این‌رو دانشجویانی که در  مهرماه از ادامه تحصیل جا مانده‌اند و یا این دانشگاه را انتخاب نکرده بودند، می‌توانند در رشته‌های مهارتی این دانشگاه ثبت‌نام کنند. 

قالیچی با بیان اینکه دانشگاه علمی-کاربردی مجموعه‌ای هدفمند در مسیر تربیت نیروهای مهارتی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش این دانشگاه با توجه به چنین ماهیتی، تربیت و آموزش دانشجویانی است که پس از فارغ‌التحصیلی هزینه‌ای از باب اشتغال و ورود به بازار کار به دستگاه اجرایی کشور تحمیل نکنند و لازمه این امر به خصوص در سال جهش تولید و شرایط خاص و تحریمی امروز کشور، توجه و ارتقأ کیفیت آموزشی با در نظر گرفتن نیازهای بازار کار است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم تا از این طریق نقشی در تامین نیازهای کشور با اتکأ به نیروهای متخصص داخلی ایفا کنیم.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول