اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش یمن پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را با موشک هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که پدافند این کشور یک فروند پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را در آسمان یمن شکار کرده است.

ارتش یمن پهپاد جاسوسی عربستان سعودی را با موشک هدف قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که پدافند این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی عربستان سعودی را در آسمان یمن شکار کرده است.

سرتیپ «یحیی سریع» امروز چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت که این پرنده متجاوز سعودی با پدافند موشکی یمن سرنگون شده است.

به گفته او، پدافند دفاعی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این پهپاد را که از نوع پهپاد رزمی «کارا یِل» متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی بوده در آسمان منطقه «المهاشمه» واقع در استان الجف (شمال مرکزی یمن) سرنگون کرده است.

سریع گفت که این پهپاد متجاوز در حال انجام مأموریت تهاجمی بوده که با موشک مناسب هدف قرار گرفته است. این مقام یمنی به نوع موشک به کار رفته در این عملیات اشاره‌ای نکرده است ولی به گفته او این عملیات کاملاً ضبط شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که هدف قرار دادن این پرنده، نشان دهنده آغاز سال پدافند هوایی است و ورود هرگونه پرنده متجاوز به آسمان یمن ممنوع بوده و نیروهای یمنی حق دارند با تسلیحات خود آن را هدف قرار دهند.

هپادهای کارا یِل ساخت صنایع دفاعی ترکیه است و عربستان سعودی تعدادی از این پهپادها را از این کشور در گذشته خرید کرده است.

به گفته برخی منابع، بعد از جنگ قره‌باغ دوم و موفقیت پهپادهای ترکیه در این جنگ، پادشاه عربستان سعودی در تماسی که رئیس جمهور ترکیه با وی داشت، از او خواسته بود تعدادی پهپاد از نوع بایراک‌دار در اختیار نیروهای مسلح سعودی قرار دهد.


کارا یل بر روی باند

پهپاد «KARAYEL» یک هواپیمای بدون سرنشین است که برای شناسایی، نظارت و بمباران دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و اولین هواپیمای تاکتیکی بدون سرنشین ترکیه است که طبق استاندارد STANAG-۴۶۷۱ ائتلاف ناتو برای اهداف شناسایی و نظارت طراحی و تولید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول