اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سردار قاسمی: شهید سلیمانی اسطوره تاریخ بود

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: شهید سلیمانی اسطوره تاریخی و تنها کسی است که در تاریخ توانست بر همه سلایق و دل‌ها فائق بیاید و حکومت کند.

سردار قاسمی: شهید سلیمانی اسطوره تاریخ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار رستم قاسمی عصر امروز در گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس در گلزار شهدای کرمان و تجدید بیعت با فرمانده اظهار داشت: فرماندهان زیادی در دوران دفاع مقدس و تاریخ ایران داشتیم و داریم و مردان بزرگی در تاریخ هم بودند و هستند، اما شهید سلمانی با همه متفاوت بود چون انسانی بود که در همه ابعاد در انتهای انسانیت قرار داشت.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید سلیمانی را به‌عنوان فرمانده شجاع نگاه نکنیم چرا که ایشان نام ایران را بزرگتر و نام کرمان را جهانی کرد، بیان داشت: بعد از شهادت حاج‌قاسم، تازه به ابعاد زندگی شهید باید پرداخته شود و فرزندان آینده این کشور باید به عنوان نقشه راه از زندگیش بهره ببرند.

وی شهید سلیمانی را اسطوره تاریخی دانست که نه در ایران بوده و نخواهد آمد و با خون شهید سلیمانی سلیمانی‌ها رویش پیدا خواهند کرد، افزود: تنها کسی است که در تاریخ توانست بر همه سلایق و دل‌ها فائق بیاید و حکومت کند، حاج‌قاسم بود.

قاسمی ادامه داد: در ایران اما او بر همه دل‌ها با دلش حکومت کرد به همه اقشار و اقوام و مذاهب ایران با دل حکومت کرد و بر دل‌ها نشست و همه در تشییع ایشان که در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده حقش را ادا کردند چون همه او را دوست داشتند و ثابت کردند شهید سلیمانی در دل همه افکار بود.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: از ایران که بگذریم که مردم حقش را ادا کردند در کشوری مثل عراق که منشأ سلایق و احزاب و گروه‌ها و مذاهب و اقوام هست و همه با هم اختلاف سلیقه دارند ولی دور شهید سلیمانی گرد آمدند و هر چه می‌گفت همه را گوش می‌کردند.

وی بیان داشت: حاج‌قاسم هر جایی می‌رفت همه عاشق دیدنش بودند در عراق یک روزی پیش نخست وزیر منطقه خودمختار عراق بودم، گفت، وقتی داعش وارد عراق شد نزدیک سلیمانیه می‌شد به آمریکایی‌ها زنگ زدیم و درخواست کمک کردیم پاسخی نشنیدیم، با کشورهای همسایه تماس گرفتیم و گفتیم داعش وارد کردستان می‌شود نمی‌خواهید کمک کنید جواب نگرفتیم و با شهید سلیمانی در ایران تماس گرفتیم و استمداد طلبیدیم، خیلی طول نکشید ایشان با 80 نفر در فرودگاه سلیمانیه با هواپیمایی به زمین نشست و خودش فرماندهی را به عهده گرفت و فورا داعش را متوقف کرد.

قاسمی با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده‌ای شجاع بود و همه چیز داشت بر دل‌های عراقی‌ها حکومت کرد، افزود: ایشان خدمت بزرگی به سرزمین عراق کرد برای مجموعه حشد الشعبی، تفکر و نقشه راه ایجاد کرد چون معتقد بود با داعش با جنگ کلاسیک نمی‌شود جنگید و مردم را وارد دفاع کرد تا در مقابل شجره خبیث داعش بایستند.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در سوریه اختلافات زیادی بود ولی شهید سلیمانی همه او را قبول داشتند و می‌گفتند دستور فرماندهی است و کاری به دین و مذهب هم نداشتند چون او را دوست داشتند.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی توانست همه کشورها را برای یک هدف مشخص متحد کند و این فقط کار حاج قاسم بود چراکه در همه ابعاد قوی و نابغه بود، مدیریت ویژه‌ای داشت، ده‌ها دانشگاه حرفه‌ای کشور باید جمع شوند تا مکتب او را مکتب آموزشی، تربیتی، فرهنگی و نه برای ایران که برای نقشه آینده ایران کنند.

قاسمی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی برنامه‌ریز بود که اگر نبود قول نمی‌داد سه ماه دیگر حکومت خبیث داعش را از روی زمین برمی‌دارم، خاطرنشان کرد: همه نگران بودند اما او مطمئن بود زیرا با خدا معامله کرده بود.، حاج‌قاسم فرمانده شجاع و مقتدری در همه میدان‌ها بود.

 

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: شهید سلیمانی مرد عملگرا بود نه حرف‌گرا و مکتبش باید به عنوان یک بستر کار جهانی قرار بگیرد، قاطعیت بی‌نظیر در فرماندهی داشت و در عین رأفت و مهربانی، اصرار مداوم برای رسیدن به نتیجه داشت.

قاسمی حاج‌قاسم را در دیپلماسی سیاست‌مدار حرفه‌ای و نه سیاست‌باز خواند و افزود: ایشان دیپلمات هنرمندی بود که نمونه آن این بود روسیه را وارد جنگ با سوریه کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی برای امنیت منطقه و دفاع از مظلوم و انسانیت، محور مقاومت را ایجاد و تقویت کرد، گفت: برداشتن داعش از روی کره زمین کار هر کسی نبود، بعضی‌ها گفته بودند با داعش می‌شود مذاکره کرد، ما گفتیم اگر جرأت داری بیا فقط در 100 کیلومتری داعش بنشین اما حاج‌قاسم موفق شد، معادلات داعش را در عراق و سوریه تغییر بدهد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول