اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایران در مسیر پیشرفت و توسعه به هیچ کشوری نیاز ندارد

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در مسیر پیشرفت و توسعه نیازی به کشورهای دیگر نداریم، گفت: مجازات عاملان جنایت‌های به شهادت رساندن شهیدان سلیمانی و فخری زاده قطعاً در زمان ممکن انجام خواهد شد

ایران در مسیر پیشرفت و توسعه به هیچ کشوری نیاز ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از دماوند، امیر سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده در محل شهادت این دانشمند هسته‌ای در آبسرد، اظهار کرد: خیلی از مردم نسبت به شهید فخری زاده شناختی نداشتند و ایشان از فضیلت گمنامی برخوردار بودند، حتی شهید سلیمانی که نگین حلقه مقاومت است را خیلی دیر شناختیم اماچیزی که قطعی است مجازات عاملان این جنایت‌ها است و قطعاً در زمان ممکن انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به خدمات شهیدفخری زاده گفت: ایشان عمدتاً در حوزه پدافند هسته‌ای، لیزر، امور علمی و تحقیقاتی فعال بود و دشمن به خاطر ارزش خدمات و کمک شایان ایشان به انقلاب سعی در حذف ایشان کرد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: زمانی که در کشور ما کیت شناسایی کوید ۱۹ ساخته شد، کشورهایی مانند آمریکا دستمال توالت و ماسک نداشتند که میان مردم خود توزیع کنند.

امیر شعبانیان ادامه داد: شهید فخری زاده از دانشمندان مؤثر و رده بالای دانشمندان کشور بود؛ زمانی آزمایشگاه سطح ۳ در کشور وجود نداشت اما توسط ایشان ساخته شد.

وی اضافه کرد: ساخت واکسن کرونا و رسیدن به مرحله تست انسانی توسط این شهید انجام شد و فعالیت‌های علمی شهید فخری زاده سبب شد تا نام او به عنوان ۵ شخصیت ایرانی در لیست ۵۰۰ نفره ثبت شود.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید فخری زاده شخصیت جامعی داشتند بیان کرد: توان بالای مدیریت ایشان زبان‌زد بود و بارها از ایشان خواهش کرده بودیم که از جان خود محافظت کنند.

امیر شعبانیان با بیان اینکه شهید فخری زاده به راستی یک مدیر کامل و دانشمند بی‌نظیر هسته‌ای در تراز جمهوری اسلامی بود، خاطرنشان کرد: دشمن بداند با به شهادت رساندن دانشمندان ما نمی‌تواند کاری کند تا ما امنیت را گدایی کنیم بلکه با اقتدار آن را به دست خواهیم آورد.

وی در پایان با بیان اینکه در مسیر پیشرفت و توسعه نیازی به کشورهای دیگر نداریم، تأکید کرد: در عرصه هوایی با ساخت جنگنده‌های کوثر، یاسین، صاعقه و در عرصه دریایی زیر دریایی غدیر ثابت کردیم نیازی به هیچ فرد یا کشوری نداریم و در بسیاری از عرصه‌ها به توانایی‌های بسیار زیادی رسیدیم که امکان بیان آن‌ها وجو ندارد.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/پ/س/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول