اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری مازندران به ساحل‌خواری رسیده است

نماینده مردم آمل در مجلس با اعلام اینکه زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری در مازندران امروزه به ساحل‌خواری رسیده است، گفت: با وجود سه راه مواصلاتی مازندران هیچ ورودی زیبایی برای جذب مسافران ندارد و تنها موهبت الهی جذاب وجود جنگل‌ها است.

زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری مازندران به ساحل‌خواری رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، رضا حاجی‌پور شامگاه چهارشنبه در نشست مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل آیت‌الله آملی اظهار کرد: امروز پسماند موضوع مهم استان‌های شمالی کشور و مازندران است و ما در شهرستان آمل نیز با مسئله پسماند و شیرآبه‎های خروشان زباله مشکلات فراوان داریم.

وی با اشاره به توجه جدی نمایندگان شهرهای گروه الف مازندران در زمینه مسئله پسماند، افزود: در جلسه‌ای که اخیرا با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم مقرر شد تا بودجه‌ای برای مسئله پسماند در نظر گرفته شود ولی نتوانستیم در این زمینه به اجماع برسیم.

نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: از هیأت دولت و استاندار مازندران می‌خواهم به بحران پسماند و زباله بیش از هر زمان دیگر رسیدگی کنند زیرا این مهم گریبان‌گیر استان‌های شمالی شده و با حمایت همه مسؤولان و نمایندگان مجلس باید پیگیری‌های لازم اانجام شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ایران کشوری غنی و پر از ذخایر است، بیان کرد: متأسفانه این روزها در شهرستان آمل با افت فشار گاز مواجه هستیم و این مسئله به گونه‌ای جدی است که باعث تعطیلی برخی کارخانجات شده است.

حاجی‌پور ادامه داد: در حالی که با شیوع ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند ولی افت فشار گاز باعث شده تا ضعف در وزارت نفت را منجر شود.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و باشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم مصرف گاز توسط این اماکن و عدم مصرف گاز، افت فشار این حامل انرژی در روزهای نخست زمستان پسندیده نیست.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر جهش تولید، کارخانجات صنعتی و تولیدی تهدید به قطع گاز می‌شوند، امروزه هر کارخانه‌ای اگر تعطیل شود حدود 2 هزار نفر بیکار می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه مسافران و گردشگران برای مازندران و شهرهای شمالی دستاوردی جز زباله ندارد، متذکر شد: باید مسؤولان با جدیت در این بخش وارد کار شوند تا تهدیدات به فرصت تبدیل شود.

حاجی‌پور با اعلام اینکه زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری امروز در مازندران به ساحل‌خواری رسیده است، بیان کرد: در این استان منابع طبیعی تهدید جدی می‌شود، نبود صنایع تکمیلی و هدررفت صدها هزار تن مرکبات نشان از عدم مدیریت دارد، همچنین اعتراضاتی در این زمینه در صحن علنی مجلس داشتیم تا همه نمایندگان بدانند در مازندران چه خبر است.

وی با اشاره به بیمه نبودن صیادان و راکد بودن صنایع مازندران در بسیاری از شهرک‌های صنعتی، متذکر شد: در این استان شاهد هستیم زمین‌های به مدت طولانی چندین ساله در اختیار بسیاری از افراد قرار گرفته که دست به تولید نمی‌زنند در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان لایق برای ارتقا نیازمند به فضا و زمین هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در زمینه منطقه آزاد تجاری باید همه نمایندگان همت بگذاریم، ادامه داد: باید از فرصت‌های موجود دولت استفاده کنیم، نبود برنامه جامع در سطح استان نازیبایی فراوان دارد، ما سه راه مواصلاتی اصلی و شریانی در مازندران داریم و هیچ ورودی نماد و زیبایی برای جذب مسافران و گردشگران ندارد و تنها موهبت الهی جذاب وجود جنگل‌ها است.

این مسؤول با اشاره به نبود مدیریت علمی در زمینه گردشگری و توریسم، گفت: در شهرستان آمل صدها مناطق گردشگری و تاریخی وجود دارد ولی با توجه به در اختیار داشتن محور مواصلاتی هراز به عنوان یکی از مهمترین مبادی ورودی مازندران از این فرصت هیچ بهره‌برداری نمی‌شود البته بحث ما در راستای مطالبه‌گری شهرستانی نیست و مباحث جامع استانی است.

حاجی‌پور با اشاره به در پیش بودن بحران آب در شمال، گفت: در زمینه ذخیره آب سدهایی در مازندران وجود دارد ولی کافی نیست، سد هراز با دلار ۴ هزار تومانی آغاز شد ولی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال نزدیک به ۴۵ درصد پیشرفت دارد که مطلوب نیست، مسؤولان باید بدانند با بحران آب مواجه هستیم و لازم است موضوع آب مورد توجه و در اولویت باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول