اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شهرداری بجنورد در تدارک عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی با ترکیه

شهردار بجنورد گفت: به واسطه مشابهت‌های فرهنگی و قابلیت‌های اجتماعی مشترک بین دو شهر بجنورد و چروم ترکیه درحال تدارک تفاهم نامه ای برای خواهر خواندگی این دو شهر هستیم.

شهرداری بجنورد در تدارک عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی با ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل ار روابط عمومی شهرداری بجنورد، هادی زارعی اظهار کرد: عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر بجنورد با شهر چروم ترکیه از سال ۹۷ کلید خورد اما بواسطه تغییر مدیریت ها درسطح استان و مدیریت شهری عملا این پروژه را به سرانجام مشخصی نرساند.

شهردار بجنورد ادامه داد: به واسطه مشابهت‌های فرهنگی و قابلیت‌های اجتماعی مشترک بین دوشهر بجنورد و چروم ترکیه درحال تدارک مکاتبات و نهایی کردن تفاهم نامه ای برای خواهر خواندگی این دو شهر هستیم و درسایه این اتفاق امیدواریم بتوانیم با رایزنی هایی که در آینده به انجام خواهیم رساند در جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد پل ارتباطی اقتصادی فرهنگی اجتماعی بین دو شهر موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد : تاکنون برخی شهرداران از سطح کشور تجربه مشابهی در عقد تفاهم نامه همکاری و خواهرخواندگی با شهرهای کشورهای مجاور و مسلمان دارند و ما هم امیدواریم با الگو برداری مشابه از تجارب موفق این شهرداری‌ها ، زمینه مساعدی را برای رشد اقتصادی و فرهنگی شهربجنورد فراهم آوریم.

زارعی خاطرنشان کرد: هم اکنون پیش زمینه کار فراهم است و بزودی با مشارکت شورای اسلامی شهر و تحت نظارت استانداری خراسان شمالی، مکاتباتی با شهردار شهر چروم ترکیه به انجام خواهیم رساند که مفاد تفاهم نامه و پیشنهادات شهرداری را درسایه این تفاهم نامه بیان خواهد کرد و امیدوار به نتیجه خوشایندی هستیم که تبعات خوش آن متوجه شهر و شهروندان گرامی باشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول