اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

سرمایه‌گذاری در پروژه فاز دوم پتروشیمی آبادان رسماً در دستور کار قرار گرفت

ظهر امروز و پس از قول استاندار خوزستان در زمینه تأمین تسهیلات مورد نیاز برای مشارکت در اجرای فاز دوم شرکت پتروشیمی آبادان، هلدینگ تاپیکو رسماً سرمایه‌گذاری در فاز دوم پتروشیمی آبادان را به‌عنوان اولویت نخست خود در خوزستان اعلام کرد.

سرمایه‌گذاری در پروژه فاز دوم  پتروشیمی آبادان رسماً در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، به دنبال درخواست جلیل مختار یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تاپیکو برای اجرای در توسعه شرکت پتروشیمی آبادان در قالب فاز دوم تولید PVC، این طرح از دی‌ماه سال 98 در دستور کار مطالعاتی قرار گرفت و نتایج مطالعاتی پس از تصویب در هیأت مدیره شرکت پتروشیمی آبادان به تاپیکو اعلام شد.

در همین راستا غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به دعوت مشترک شرکت پتروشیمی آبادان و جلیل مختار نماینده آبادان ظهر امروز در این شرکت حضور یافته و پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع تولیدی، رسماً حمایت خود را در زمینه تأمین تسهیلات طرح توسعه شرکت پتروشیمی آبادان اعلام کرد.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌دنبال قول مساعد استاندار خوزستان برای تأمین تسهیلات مشارکت در طرح توسعه شرکت پتروشیمی آبادان، عملیاتی‌سازی پروژه فاز دوم شرکت پتروشیمی آبادان با ظرفیت اشتغال مستقیم 700 نفر به‌عنوان اولویت نخست در میان طرح‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ تاپیکو در استان خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای نیروهای بومی این منطقه، شاهد رشد ارزش افزوده حاصل از تولید گران‌قیمت‌ترین محصول تولیدی شرکت پتروشیمی آبادان یعنی PVC خواهیم بود.

مختار همچنین با اشاره به نقش فعال مدیرعامل بومی شرکت پتروشیمی آبادان در ایده‌پردازی و تحقق وعده‌ها برای احیا و توسعه قدیمی‌ترین مجتمع پتروشیمی در کشور گفت: امیدواریم که با حمایت دیگر نمایندگان مردم آبادان از مجموعه مدیریتی شرکت پتروشیمی آبادان، طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین‌دستی بتوانیم موجبات اشتغال بخش اعظمی از جوانان جویای کار شهرستان آبادان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت پتروشیمی آبادان با بیش از نیم قرن قدمت، نخستین پتروشیمی پلیمری خاورمیانه به شمار می‌آید که در خرداد ماه امسال و پس از دوسال تعطیلی ناشی از حریق در واحد 600 این مجتمع تولیدی، فرایند تولید، فروش و صادرات خود را از سرگرفته و اکنون با گذشت تنها چندماه به‌عنوان یک مجموعه توسعه‌محور دارای توجیه اقتصادی در دستور کار سرمایه‌گذاری شرکت تاپیکو قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول