اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

انتشار «روزگار» با نوازندگی مهدی امینی/صدور 129 مجوز موسیقی در هفته نخست دی

آلبوم «روزگار» به آهنگسازی و نوازندگی مهدی امینی و با تمرکز بر ویژگی‌هایِ مهمِ گوشه «راک» در دستگاه ماهور منتشر شد.

انتشار «روزگار» با نوازندگی مهدی امینی/صدور 129 مجوز موسیقی در هفته نخست دی

به گزارش خبرگزاری فارس، آلبوم «روزگار» به آهنگسازی و نوازندگی مهدی امینی و با تمرکز بر ویژگی‌هایِ مهمِ گوشه «راک» در دستگاه ماهور منتشر شد.

 

آلبوم «روزگار» مجموعه‌ای است که براساس تکنوازی سه‌تار و به آهنگسازی و نوازندگیِ مهدی امینی تهیه و تولید شده است. 

امینی درباره این آلبوم می‌گوید: ایده شکل گیریِ این آلبوم از چند سال پیش در ذهنم بود. در ابتدا دوست داشتم که سازهای دیگری هم در هنگام ضبط این اثر در کنارم باشند اما بنا به دلایلی  ترجیح دادم که تمام ‌آلبوم، تکنوازی سه‌تار باشد.

این آهنگساز درباره ویژگی‌های هنریِ این اثر تاکید می‌کند: در آلبوم «روزگار» شاهد نغماتی در دستگاه «ماهور» و مُد گردی‌هایی از گوشه «راک» در این دستگاه به آواز «بیات اصفهان» و گه‌گاه به دستگاه «همایون» هستیم. اما تمرکزِ اصلی روی دستگاه «ماهور» است.

وی ادامه می‌دهد: ایده ی اصلی این آلبوم، برگرفته شده از  گذر زمان است. بیشتر قطعه های این آلبوم حول محور گوشه‌ی «راک» می گردد و گریزهایی به دستگاه «همایون» و «بیات اصفهان» دارد. من حس تضاد بسیار زیبایی در این گوشه پیدا کردم و گوشه ی راک را محور اصلی کارم قراردادم زیرا تقابل احساسی متفاوت در دستگاهها برایم بسیار شگفت انگیز بود . این گوشه برای من تداعی گرِ روز و شب است و نام روزگار را به همین دلیل برای این آلبوم انتخاب کردم. 

امینی تاکید می‌کند: حس و حال دستگاه ماهور شاد و حماسی است. اما آواز بیات اصفهان یا دستگاه همایون کمی حس متفاوتی دارند و غمناک‌ترند. من این تضاد را دوست داشتم. گوشه راک در دستگاه ماهور را واسطه قرار دادم تا گردش ملودی بین این دستگاه‌ها شکل بگیرد.

مهدی امینی از پانزده سالگی یادگیری سه‌تار را شروع کرد. نخستین استادش زنده یاد علی بیانی بود. زنده‌یاد بیانی بر ردیف نوازی به شیوه قدما و سینه به سینه تاکید داشت. همین مسئله موجب شد که گوشِ شنیداریِ مهدی امینی برای یادگیری ردیف پرورش یابد.

امینی مدتی هم در مکتب خانه میرزا عبداله و نزد  شادروان استاد محمدرضا لطفی و برخی از شاگردانش به یادگیریِ سه‌تار پرداخت.

در ادامه هم به نزد استاد مسعود شعاری رفت و چند سالی از آموزه های ایشان برای تکمیل آموخته هایش بهره برد .

آلبوم روزگار هفت قطعه دارد که عبارتند از: بامدادان، سپهر، چکامه، هزار آوا، طلوع ستارگان، دیدار و روزگار.

 

آلبوم «روزگار» سال گذشته مراحل ضبطش آغاز شد و در سال جاری مراحل میکس و مسترینگ را پشت سر گذاشت. این آلبوم به دلیل اوضاع ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت دیجیتال منتشر شده است و هم اکنون از طریق سایت‌‌های معتبر در دسترس قرار دارد و قرار است در آینده نزدیک نسخه فیزیکیِ این آلبوم هم منتشر شود.
*******************************

صدور ۱۲۹ مجوز موسیقی در هفته نخست دی ماه  



حسین صفامنش

دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته نخست دی ماه مجوز ۱۲۱ تک آهنگ و هشت آلبوم را صادر کرد. 


پیام دهکردی

 

به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی، آلبوم های «یلدا» به آهنگسازی و خوانندگی «حسین صفامنش»، «کجایی» به آهنگسازی «بهنام کلاهبخش» و با صدای(دکلمه) «پیام دهکردی» و «تبرزین» با آهنگ و صدای(دکلمه) «مسعود میرزایی» از جمله آلبوم هایی هستند که در هفته نخست دی ماه مجوز انتشار گرفتند.

در میان مجوزهای صادره در بخش تک آهنگ نیز می توان به قطعه «پاییز» با صدای «گرشا رضایی» و «شهر ایثار» با صدای «مهدی دانا» و آهنگ «محمدرضا یزدان پناه» اشاره کرد. 

گزارش صدور مجوز هفتگی دفتر موسیقی هر هفته منتشر می شود. برای این آثار صرفا مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آن در اختیار مالک اثر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول