اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ماجرای سنگین‌ترین جعل در یکی از شهرداری‌های کشور/ کشف 2 تن فرم‌های تاریخ‌گذشته و تضییع 400 میلیاردی حقوق شهرداری

مدیر کل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه جعل ، ردیف جدید تخلفات در شهرداری‌های کشور بوده از کشف سنگین‌ترین جعل در یکی از شهرداری‌های کشور خبر داد.

ماجرای سنگین‌ترین جعل در یکی از شهرداری‌های کشور/ کشف 2 تن فرم‌های تاریخ‌گذشته و تضییع 400 میلیاردی حقوق شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا موفق امروز در گردهمایی شهرداران استان گلستان اظهار کرد: ردیف جدید تخلفات در شهرداری‌های کشور جعل بوده و در این راستا سنگین‌ترین جعل در یکی از شهرداری‌های کشور با ۲۵ نفر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این جعل هشت نفر از کارکنان شهرداری، ۱۰ نفر از دلالان و واسطه‌های بیرونی و هفت نفر نیز از بازنشستگان این ارگان شرکت داشته که مبلغ یک میلیارد تومان به صورت رشوه از مردم دریافت شده و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ۴۰۰ میلیارد تومان از حقوق شهرداری نیز تضییع شده است.

مدیر کل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در این تخلف بیش از دو تن فرم‌های تاریخ گذشته کشف و امحا شده و متاسفانه تخلف جدیدی در حوزه شهرداری‌ها محسوب شد.

* بیشترین تخلفات شهرداری‌ها در حوزه جذب نیرو مازاد است/ در حال حاضر به طور میانگین تا 5 برابر نیروهای شهرداری‌ها مازاد هستند
موفق خاطرنشان کرد: به طور میانگین سه تا پنج برابر نیروها در شهرداری‌های کشور مازاد بوده و بیشترین تخلفات شهرداری‌ها در این حوزه است.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال یک‌هزار خبر از شهرداری‌های کشور به اداره کل حراست سازمان شهرداری‌ها مخابره شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بیشترین تخلفات شهرداری‌ها در حوزه جذب نیروی مازاد تصریح کرد: ۳۰ درصد اخبار واصله از حراست‌های شهرداری‌های کشور مربوط به مازاد جذب نیرو بوده و در حال حاضر به طور میانگین سه تا پنج برابر نیروهای شهرداری‌ها مازاد هستند.

* ساخت و سازهای غیرمجاز در استان‌های شمالی به دلیل بالا بودن قیمت زمین محسوس‌تر است/ اگر در مراحل نخست با ساخت و سازها غیرمجاز برخورد قاطع شود هرگز شاهد تبعات اجتماعی آن در زمان تخریب نخواهیم شد

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان‌های شمالی بیان کرد: ۱۴ درصد از اخبار رسیده از حراست‌های شهرداری‌های سطح کشور مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که این عمل به دلیل بالا بودن قیمت زمین در استان‌های شمالی محسوس‌تر است.

مدیر کل حراست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز کرد: اگر در مراحل نخست با اینگونه ساخت و سازها برخورد قاطع شود ما هرگز شاهد هزینه‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه تبعات اجتماعی آن در زمان تخریب نخواهیم شد.

* پرهیز از استفاده از امکانات مادی و معنوی شهرداری در حوزه تبلیغات از یک کاندیدای خاص

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در کشور گفت: سه درصد از تخلفات شهرداری‌ها در حوزه استفاده از امکانات مادی و معنوی در حوزه تبلیغات از یک کاندیدای خاص بوده و انتظار می‌رود با نزدیک شدن انتخابات، شهرداری‌ها جدا از این کار پرهیز کنند.انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول