اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

عملیات بازپس گیری کشتی ایرانی در مستند «عملیات رعد»

کارگردان مستند «عملیات رعد» گفت: در سال ۹۱ دزدان دریایی در میانه اقیانوس آرام به یکی از کشتی های ایرانی که برای اولین بار کاپیتان آن ایرانی بوده حمله می کنند. اما بچه های نیروی دریایی موفق می شوند تا کشتی را از دست آنها نجات دهند.

عملیات بازپس گیری کشتی ایرانی در مستند «عملیات رعد»

«سمیه ذاکری» کارگردان مستند «عملیات رعد» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار،‌ گفت: فروردین سال ۹۱ دزدان دریایی در میانه اقیانوس آرام به یکی از کشتی های ایرانی که برای اولین بار کاپیتان آن ایرانی بوده حمله می کنند.

وی ادامه داد: اما بچه های نیروی دریایی طی سه روز عملیات پشت سر هم موفق می شوند تا کشتی را از دست آنها نجات دهند.

 

این کارگردان نیز در ادامه بیان داشت: چنین سوژه ای دغدغه خودم است و به طور تخصصی در مورد ارتش کار می کنم و استخدام ارتش نیستم و به طور مستقل کار می کنم. به خاطر علاقه شخصی ام به موضوع های ارتش، مدام درباره پیشکسوت های ارتش در بخش های  نیروی دریایی، هوایی و زمینی جست و جو می کنم.

 

ذاکری درباره هدف کلی از تولید این مستند نیز گفت: طی این سالها درباره نیروی دریایی تحقیق های فراوانی داشتم و در همان زمان متوجه شدم چقدر نیروهای دریایی ارتش ماموریت های بزرگی انجام می دهند و کارشان نیز بسیار خطرناک است و اصلا هم مطرح نمی شوند. البته خودشان ادعایی ندارند اما خب بی انصافی است که مستندسازها به دنبال اینها نروند و برای من انگیزه قوی شد که یک مستند درباره این عزیزان تهیه کنم. همچنین مستندهای دیگر درباره نیروی دریایی ارتش را نشان بدهم.

 

وی ادامه داد: این مستند به صورت آرشیوی و مصاحبه است. آرشیوهای نیروی دریایی در شهرهای مختلفی بود و پیدا کردن این مصاحبه ها و تصاویر پروسه زمان بری بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول