اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

یزدان‌پناه:جشنواره عمار را یک مأمن می‌دانم / «قصه ما» تبدیل کردن تهدید به فرصت است

داور یازدهمین جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار همیشه آدم را غافلگیر می کند و راه انداختن بانک سوژه‌، نمونه‌ای از تبدیل کردن تهدید به فرصت است.

یزدان‌پناه:جشنواره عمار را یک مأمن می‌دانم / «قصه ما» تبدیل کردن تهدید به فرصت است

زهره یزدان‌‌پناه، داور بخش مسابقه «نهضت جهانی مستضعفین» یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در سخنانی گفت: حقیقتش وقتی آثار امسال را دیدم خیلی شگفت‌زده شدم، به جهت اینکه من در خیلی از بخش‌ها و ادوار عمار یا هیئت انتخاب بوده‌ام یا جزو هیئت داوران، یعنی مستندهای زیادی را دیده‌ام، امسال یک رشد کمی و کیفی در این آثار مشاهده کردم، به طوری که انتخاب بین آثار، سخت بود و تاسف خوردم از اینکه نمی‌شد بیش از یک فانوس و جایزه اهدا کرد.

وی ادامه داد: جای خوشحالی است که نیروهای جوان و فعال هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت و سوژه‌ها تلاش خیلی خوبی کرده‌اند؛ یعنی انتخاب سوژه‌های آنها فوق‌العاده بود. این نشان می‌دهد که فیلمسازها و مستندسازهای ما به‌روز بوده و شکارچی موضوعات خیلی خوبند. بسیاری از آثار از قوت پژوهشی خیلی خوبی هم برخوردار بودند، این پشتوانه پژوهشی تغییر و رشدی است که در نگاه فیلمسازان ما خودش را نشان می‌دهد و جای تبریک دارد هم به همه فیلمسازان هم به همه کسانی که اینها را پرورش دادند و هم کسانی که آنها را حمایت می‌کنند.

این نویسنده و مستندساز در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: به طور کلی من جشنواره عمار را یک مأمن می‌دانم، یعنی یک نقطه امید برای خیلی از فیلمسازهایی که به خاطر نوع نگاهشان نمی‌توانند آثار خود را جای دیگری عرضه کنند. البته این به معنای آن نیست که جشنواره عمار خالی از آسیب باشد؛ معتقدم در هر دوره، عوامل جشنواره، باید آسیب‌شناسی آن دوره را انجام دهند و نظرات صادقانه و دلسوزانه دیگران را بشنوند و خود را بهبود ببخشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به جمع‌آوری سوژه در جشنواره عمار با عنوان «قصه ما» توضیح داد: جشنواره عمار همیشه آدم را غافلگیر می کند، راه انداختن چنین بانک سوژه‌ای، نمونه‌ای از تبدیل کردن تهدید به فرصت است.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، براساس اعلام دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه، آثار منتخب جشنواره در بخش‌های «مستند»، «داستانی»، «پویانمایی»، «نماهنگ»، «فیلم ما» و «کلیپ و موشن‌گرافیک»، از طریق سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir  به نمایش درمی‌آیند. تماشای این آثار که به مدت 24ساعت در سایت، نمایش داده می‌شود، بدون هزینه حق اشتراک و رایگان است و اینترنت مصرفی هم برای مخاطبان نیم‌بها حساب می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره عمار نیز در ایام برگزاری آن، هر شب ساعت 21 از شبکه افق به روی آنتن می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول