اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مترو تبریز ؛ ماجرا جویی یا حادثه؟!

افتتاح ناقص پروژه، خطر حادثه را افزایش می‌دهد و اگر این امر با وجود آگاهی از نقص پروژه باشد،حرکت بر ریل مترو دیگر حادثه نیست بلکه یک ماجراجویی است.

مترو تبریز ؛ ماجرا جویی یا حادثه؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ماجرای افتتاح ویترینی فاز سوم قطار شهری کلانشهر تبریز مثل برکه‌ای آرام بود که با پرتاپ سنگی متلاطم شد و همه به یکباره ساکت شدن،البته در مثال محل مناقشه نیست!

اتفاقا در این مجال اندک این‌بار دنبال مقصر می‌گردیم. بی‌تدبیری و ناکارآمدی خسارت هنگفتی به شهر تبریز وارد کرده است که ده‌ها میلیارد از جیب شهروندان تبریزی را به باد داده است. 

افتتاح‌کنندگان خود می‌دانستند فاز سوم متروی تبریز فاقد سیستمی حفاظت اتوماتیک قطار (atp) است و اگر به این خاطر و یا کوتاهی‌های دیگر حادثه مترو اتفاق افتاده باشد، حتی می‌تواند حرکت قطار بر روی ریل با نادیده گرفتن هرگونه احتمال تصادف جرم هم تلقی شود.

اکنون از شورای شهر تبریز صدایی بر‌نمی‌آید، ستون‌های خاموش بی‌صدایی که توان سوال از شهردار تبریز را تا این لحظه نداشته‌اند،البته که افتتاح این قطار با هشداری که کارشناسان و رسانه‌ها می‌دادند پای خود برخی اعضای شورای شهر تبریز را هم به میدان اشتباهات می‌کشاند.

کسی باید پاسخگوی این وضع ناگوار باشد، اگر خدای ناکرده این قطار بعد از مسافرگیری با این وضعیت اسفناک متلاشی می‌شد پاسخگوی جان‌باختگان چه کسانی بودند؟!

 

این که بهرام فرهخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز در واکنش به این حادثه آن را جزیی ارزیابی می‌کند و عکس‌های منتشر شده چیز دیگری و حل مشکل را به بیمه ارجاع می‌کند، نشان از عدم درک موضوعی است که مشابه آن در طول سال‌ها در کشور اتفاق نیفتاده است!

افتتاح ناقص پروژه، خطر حادثه را افزایش می‌دهد و اگر این امر با وجود آگاهی از نقص پروژه باشد،حرکت بر ریل مترو دیگر حادثه نیست بلکه یک ماجراجویی است. 

سرمایه شهروندان تبریزی به باد فنا رفته است و در طول این دوره پنجم شورا و شهردار و مدیریت شان توان افزایش هیچ واگنی به ناوگان متروی تبریز نبوده است و با شرایط تحریم امکان جایگزینی آن نیز سخت‌تر است؛ اما این مقام مسوول می‌خواهد نگرانی‌ها را با به پیش کشیدن نام بیمه مرتفع کند.

ماجراجویی افتتاح و تبدیل آن به افتضاح باید با مطالبه مردمی در کمترین اقدام، به سئوال از شهردار تبریز و توضیحات و عذرخواهی استاندار منجر شود. 

اینکه ارگان‌های نظارتی وارد میدان شوند تا تضییع اموال شهر با چنین ماجراجویی‌های ویترینی دوباره تکرار نشود.

به باد دادن اموال عمومی یک حادثه نیست،حادثه زمانی اتفاق می‌افتد که تمام موارد حرکت قطار روی ریل در نظر گرفته شود، اما سیستم  قطار شهری تبریز فاقد تهویه هوا و در برخی جاها سیستم هشدار دهنده ایمنی است. 

امید است به جای آمار دادن‌های عجیب و غریب در حضور ریاست جمهوری اکنون شهردار تبریز پاسخگوی افتتاح افتضاح باشد و به موضوعات پر اهمیت این چنینی هم رسیدگی شود. کلانشهر تبریز بیش از این در محاصره مدیریت ناکارآمد نباشد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول