اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

اجرای برنامه اقدام FATF خودتحریمی است/ تلاش آمریکا برای بستن روزنه‌های دور زدن تحریم‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه اجرای برنامه اقدام FATF خودتحریمی است، گفت: پیاده‌سازی توصیه‌های FATF یعنی آدرس مسیرهایی که به واسطه آن تحریم‌ها را دور می‌زنیم را می‌خواهیم به آمریکا بدهیم.

اجرای برنامه اقدام FATF خودتحریمی است/ تلاش آمریکا برای بستن روزنه‌های دور زدن تحریم‌ها

حسین رئیسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزرای فارس درباره عدم اجرای توصیه‌های FATF برای ایران گفت: اهداف آمریکا از تلاش برای عضویت ایران در کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم کاملا مشخص است. مهم‌ترین هدف آن‌ها این است که روزنه‌هایی که ایران به وسیله آن‌ها ارز کشور را تأمین می کند و تحریم‌ها را دور می زند را میخواهند شناسایی کنند.

وی افزود: درحال حاضر بانک‌ها، نهادهای مالی و صرافی‌های در کشورهای منطقه وجود دارند که در رفع تحریم‌های بانکی و مالی به ایران کمک می کنند. پیاده‌سازی توصیه‌های FATF، معرفی کردن آن‌ها به کشورهای غربی ازجمله امریکا است. به عبارتی، آدرس مسیرهای که به واسطه آن تحریم ها را دور می زنیم را میخواهیم به امریکا بدهیم.

رئیسی در ادامه تصریح کرد: اجرای برنامه اقدام FATA خودتحریمی است. متأسفانه در داخل هستند کسانی که اصرار دارند بر این موضوع و همانطور که برجام را به کشور تحمیل کردند احساس می‌کنند این را اگر مثلاً به تصویب برسانند، شاید مشکلات آن‌ها حل بشود. قطعاً این‌گونه نخواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: اجرای برنامه اقدام FATA فروش نفت ایران را هم با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. درحال حاضر فروش نفت کشور دارای روند افزایشی بوده که دلیل آن غیرشفاف بودن کانال‌های فروش نفت ایران است. اجرای برنامه اقدام FATF دادن آدرس خریداران نفت ایران به آمریکا می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول