اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجلاسیه پایانی سالگرد شهادت حاج‌قاسم در کرمان

با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اجلاسیه پایانی سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان برگزار شد.

اجلاسیه پایانی سالگرد شهادت حاج‌قاسم در کرمان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، با حضور سردار سلامی و فرزندان شهید سلیمانی اجلاسیه پایانی سالگرد حاج قاسم در مصلی کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در این مراسم اظهار کرد: ارزش انسانیت، کنترل هوای نفس، مبارزه مدام و مستمر با هوا و هوس، اخلاص و بندگی و ادب و عمل مهر و محبت، بیدار کردن خفتگان و  سربازی امامین انقلاب از ویژگی‌های شهید سلیمانی است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: جهاد کبیر، حضور فعال در جنگ نرم و فرهنگی علیه طواغیت، تلاش وافر در ابطال باطل، تحلیل درست حوادث، صبر و بصیرت انقلابی، خروش به موقع، عدم انحراف از صراط مستقیم، پافشاری بر ولایت، بیدارکردن خفتگان و به حرکت درآوردن متوقفان و سخنان مستدل در جبهه حقیقی سربازی، بخش دیگری از تابلوی شخصیت عالی‌رتبه اوست.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نگاه فرامرزی در دفاع از اسلام و مسلمانان، دفاع از عتبات عالیات و حرمین، رشادت و مردانگی در میادین صعب و سخت، حمله به دریای مشکلات و عبور از موانع سخت داشت و در حالت آماده باش کامل بود.

امام جمعه کرمان بیان داشت: تاختن به خصم، حمله به دریای مشکلات، تبدیل تهدید به فرصت و از دل فرصت، فرصت جدید خلق کردن، فرماندهی در دل آتش پرخشم، عبور از معابر سخت و روشن کردن فضای غبارآلود معرکه و خاموش‌کردن گلوله‌های سلسله‌وار و رقم‌زدن فتح و پیروزی بخش دیگری از جلوه شخصیتی سپهبد حاج‌قاسم مسلیمانی می‌توان فهرست کرد.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: علمدار جبهه مقاومت در روزهای سخت ابتلا، قیام و قعود للله، شجاعت تحسین برانگیز، ایثار و فداکاری تا بذل جان، جهاد در دفاع مقدس و جنوب و شرق، کورکردن چشم شرارت در جنوب شرق در دفاع از مرد و زن مظلوم، سامان‌دهی و عمق‌بخشی به جبهه پهناور مقاومت در کسوت فرمانده سلحشور و شجاعت و... بروز دیگری از 40 سال عمر با برکت مجاهد بزرگ و سیدالشهدای جبهه مقاومت است.

 وی با اشاره به اینکه نوازش فقیر، توجه به قشر محروم و آسیب‌دیده، احترام وافر به توده‌های مردم، پذیرش نسل جوان با آغوش باز، توجه به صله ارحام، محبت به اهل‌بیت صفحه دیگری از اخلاق این مرد میدان است؛ اظهار کرد:  منتظر انتقام پی‌درپی از آمریکا و ترامپ ملعون و استکبار  به نظاره نشستیم.

برای تولید گفتمان حاج قاسم برنامه داریم

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: ما جز عزت و بزرگی در شهید سلیمانی چیزی سراغ نداریم. در این عزت اسراری پیداست که هنوز نتوانستیم آنها را کشف کنیم.

وی عنوان کرد: در این ده روز برگزاری، معجزارت بزرگی را دیدیم و دست ایشان را با چشم دل در همه عرصه‌ها مشاهده کردیم، آرامشی که به وجود آوردند و هدایت‌کننده شد، در اجرا کار بزرگ و فرهنگی انجام شد.

معروفی تصریح کرد:  قطعا با خاطرات حاج‌قاسم زندگی نخواهیم کرد بلکه با واقعیت حاج‌قاسم زندگی خواهیم کرد که الگوی عملی ما برای پیمودن راه حق و رسیدن به سعادت است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین درجه تقوا ایثار و بالاترین درجه ایثار شهادت است، گفت: مکتب حاج‌قاسم خدا را دیدن و خود را ندیدن است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم اعتقاد قلبی داشت؛ انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و خودش سپر بلای مردم می‌شود.

وی افزود: انسجام جبهه انقلاب اسلامی قوی‌شدن و اراده قوی برای مقابله با دشمن و مقابله با مشکلات است. بالابردن آستانه تحمل برای نوکری مردم است.آنهایی که ما می‌گویند نقطه ذوب ولایت را ندیدیم، باید وصیتنامه حاج‌قاسم را مطالعه کنند تا نقطه ذوب ولایت را ببینند.

معروفی ابراز کرد: ایشان در موقوفه بیت‌الزهراء آن را وقف کردند، می‌نویسد "این مکان را وقف بی‌بی دو عالم صدیقه طاهره کردم، کسانی که در این مکان سخنرانی و مداحی می‌کنند باید محب اهل‌بیت (ع) و محب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای باشند".

وی بیان کرد: برای عملی‌کردن این مکتب که قله و سرچشمه ترویج مکتب حاج‌قاسم است و بهشت آن گلزار شهدای کرمان است، در استان کرمان از 8 ماه ستاد ترویج مکتب را تشکیل دادیم و به آن برنامه‌های سه مثلث تعریف کردیم.

 معروفی ادامه داد: این مکتب یک کار عمیق فرهنگی که در خور شأن این مکتب بزرگ است، انجام می‌دهد، اما در یکسال کمتر دیدیم حوزه فرهنگی حاج‌قاسم برجسته شود، لذا باید فرهنگ حاج‌قاسم تبدیل به جریان شود. تولید گفتمان جریان حاج‌قاسم مهم است که ما آن را دنبال می‌کنیم و برای این جریان برنامه تعریف کردیم.

وی افزود: حاج‌قاسم متعلق به همه ملت ایران است و همه برای کار کردن در مکتب حاج‌قاسم جا دارند.

معروفی با اشاره به اردوی راهیان مکتب حاج‌قاسم که برای پذیرفتن  3 هزار نفر روزانه زائر از سراسر کشور دانشجو و دانش‌آموز آماده‌ایم، عنوان کرد: الان به دلیل شرایط کرونا برای یک‌هزار نفر آماده‌ایم در این اردو بازدید از بیت‌الزهراء و موزه دفاع مقدس تعریف شده است.

انتهای پیام/3388/ب

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول