اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رضایت اولیا دم مقتول پس از 10 سال و رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: با تلاش همکاران دستگاه قضایی و تلاش مددکاران و مسئولان زندان تبریز و تعامل طرفین دعوی، محکوم به قصاص پس از 10 سال از اعدام رهایی یافت.

رضایت اولیا دم مقتول پس از 10 سال و رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل الهی با بیان اینکه یکی از فرهنگ های مورد تاکید در دین مبین اسلام و احادیث نبوی و سفارشات اهل بیت(ع)  موضوع مهربانی و بخشش است، اظهار داشت: افرادی که صبر و مهربانی و عفو را پیشه کرده و در ترویج این فرهنگ مورد تحسین پیشگام باشند در مسیر الهی گام برداشته اند.

وی با اشاره به نقش موثر و اهمیت بالای صلح و سازش در کاهش اختلافات و دعاوی حقوقی و پرونده های قضایی، اضافه کرد: با توجه به سیاست های تحولی قوه قضائیه پیشگیری از جرم و تقویت فرهنگ پیشگیری از جرم در جامعه یکی از اولویت های دستگاه قضایی بوده و موضوع ترویج فرهنگ صلح و سازش از جمله موضوعات مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می توان از ظرفیت نهادهای مردمی بهره مند شد، البته در این راستا اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
وی بیان کرد: با تلاش همکاران قضایی و مددکاران و مسئولان زندان تبریز و تعامل طرفین دعوی، اولیا دم مقتول نسبت به طرف مقابل دعوی رضایت دادند.

خلیل الهی اضافه کرد: با توجه به رضایت اولیاء دم مقتول، فرد محکوم به قصاص پس از 10 سال از اعدام رهایی یافت.

انتهای پیام/60025

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول