اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ارسال پیش‌نویس گزارش نهایی سانحه بوئینگ اوکراینی به ‌کشورهای مربوطه

سازمان هواپیمایی کشوری در سالگرد وقوع سانحه پرواز شماره 752 هواپیمایی اوکراین، برابر استانداردهای بین‌المللی، اولین بیانیه سالیانه خود را منتشر و در آن بر ارسال پیش‌نویس گزارش نهایی سانحه به ‌کشورهای مربوطه، اشاره کرد.

ارسال پیش‌نویس گزارش نهایی سانحه بوئینگ اوکراینی به ‌کشورهای مربوطه

به گزارش خبرگز‌اری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان‌در سالگرد وقوع سانحه پرواز شماره 752 هواپیمایی اوکراین، برابر استانداردهای بین المللی، اولین بیانیه سالیانه خود را منتشر کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن عرض تسلیت مجدد و همدردی با خانواده‌های گرامی مسافران پرواز شماره 752 شرکت هواپیمایی اوکراین به اطلاع می‌رساند گروه بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، پیش نویس گزارش نهایی سانحه را تهیه و برای دریافت نظرات به کشورهای مربوطه ارسال کرد.

برابر استاندارهای سازمان هوانوردی بین المللی(ایکائو) و ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو، کشورهای بهره‌بردار، ‌سازنده هواپیما و کمک کننده در فرایند بررسی سانحه می‌توانند درخصوص گزارش نهایی نظر خود را ارائه کنند.

پیش نویس این گزارش در تاریخ 9 دی ماه سال جاری( 29 دسامبر سال 2020 میلادی) برای کشورهای ذی‌ربط ارسال شد.

این کشورها ۶۰ روز فرصت دارند تا نظرات خود را برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

پس از بررسی نظرات و نهایی شدن گزارش پایانی، این گزارش با هدف بهبود ایمنی و پیشگیری از رخدادهای مشابه جهت اطلاع عموم منتشر خواهد شد.

در سالگرد این سانحه، بیانیه پیشرفت تحقیقات در اجرای استانداردهای ایکائو منتشر شد‌ و به دو زبان فارسی و انگلیسی در بخش گزارشات دفتر بررسی سوانح و حوادث پرتال رسمی سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir قابل دسترسی است.

به گزارش فارس یک سال پیش بود که بوئینگ اوکراینی در مسیر تهران-کی‌اف،‌ 6 دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره)، دچار حادثه شد و سقوط کرد؛ همه مسافران و خدمه این هواپیما جان باختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول