اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت «دونالد ترامپ» را صادر کرد

شورای عالی قضای عراق از صدور حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل جنایت ترور فرماندهان شهید مقاومت در صبح امروز خبر داد.

دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت «دونالد ترامپ» را صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه تحقیق «الرصافه» عراق حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق «واع»،  قاضی ویژه دادگاه تحقیق الرصافه، که مسئولیت پرونده جنایت ترور شهید «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس سازمان الحشد الشعبی و همرزمانش به آن واگذار شده بود، امروز پنجشنبه (۷ ژانویه) حکم بازداشت دونالد ترامپ را بر اساس ماده ۴۰۶ قانون مجازات عراق را صادر کرد.

 

بر اساس بیانیه شورای عالی قضای عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، قاضی ویژه این دادگاه که مسئول بررسی و تحقیق درباره جنایت ترور ابومهدی المهندس و همراهانش بود، پس از تکمیل تدوین اظهارات شاکیان حقیقی از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، صبح امروز حکم بازداشت ترامپ را صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است: تحقیقات برای شناسایی سایر عاملان شرکت‌کننده چه عراقی و چه غیر عراقی در این جنایت ادامه خواهد یافت.

 شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حمله پهپادی نظامیان تروریست این کشور در عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

تیرماه گذشته نیز دادستانی تهران اعلام کرد که  برای دونالد ترامپ  و ٣۵ مسئول سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر کشورها، به اتهام مباشرت، مبادرت و آمریت در ترور سردار سلیمانی حکم جلب صادر شده و از پلیس بین‌الملل خواسته شده تا برای بازداشت این افراد اقدام نماید.

ترامپ تاکنون چندین بار علنا به صدور دستور برای انجام این حمله تروریستی اعتراف کرده و با تعریف و تمجید از این عملیات تروریستی به اتهام‌زنی و لفاظی علیه ایران و سردار سلیمانی پرداخته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول