اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کاهش تولید روغن خوراکی در کارخانه تولید روغن خوزستان

به گفته مدیر اجرایی فروش کارخانه روغن گلستان دزفول تولید روزانه این کارخانه به عنوان تنها کارخانه تولید روغن خوراکی استان حدود ۱۰۰ تن کاهش یافته است.

کاهش تولید روغن خوراکی در کارخانه تولید روغن خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، کمبود روغن در کشور یکی از معضلات جدی این روزهاست که طبق مشاهدات مستقیم خبرنگاران خوزستان این مشکل در استان منجر به تشکیل صفوف طولانی مردم برای خرید روغن شده است.

خوزستان دارای یک کارخانه تولید روغن است که امتیاز مثبتی برای تامین نیاز بازار استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در روزهای اخیر اعلام کرد که کمبود مواد اولیه تولید روغن خوراکی تاثیر بسزایی بر کاهش تولیدات کارخانجات تولید روغن و کمبود روغن خوراکی داشته است که بر اساس آن خبرنگار فارس برای اطلاع از تاثیر این کاهش مواد اولیه بر تولید روغن کارخانه تولید روغن خوراکی گلستان دزفول با یکی از مدیران داخلی آن به گفت‌وگو پرداخت.

محسن ضامن مدیر اجرایی فروش شرکت کشت و صنعت گلستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در شرایطی که مواد اولیه تولید روغن در کارخانجات کاهش یافته میزان تولید روزانه روغن خوراکی کارخانه گلستان هم به‌عنوان تنها کارخانه تولید روغن خوزستان از ۳۵۰ تن به حدود ۲۵۰ تن رسیده است.

وی افزود: توزیع روزانه روغن برابر با میزان تولید درحال انجام است و کارخانه علاوه بر تأمین روغن استان به سراسر کشور نیز فروش دارد.

مدیر اجرایی فروش کارخانه شرکت کشت و صنعت گلستان گفت: از نخستین روز مهرماه سال جاری تا به امروز قریب به هشت هزار تن روغن در بازار استان خوزستان توزیع شده که سهم حواله‌های دولتی حدود سه هزارو ۵۰۰ تن و مابقی از محل تولیدات کارخانه در راستای تامین بازار انجام شده است.

وی ادامه داد: دولت برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته که بر اساس آن توزیع در سراسر کشور در حال انجام است.

محسن ضامن تصریح کرد: با اینکه کارخانجات آمادگی تولید انبوه روغن مورد نیاز بازار را دارند ، وابستگی بیش  از ۹۰ درصد روغن مصرفی  به خارج و  ایجاد اختلال در واردات مواد اولیه از جمله دلایل کاهش تولید و تنزل عرضه به شمار می آید .از این رو  متاسفانه توزیع فعلی پاسخگوی نیاز بازار نیست.

وی بیان کرد: خوشبختانه اخیراً سامانه تجارت توسط دولت راه‌اندازی شده که تمام خرید و فروش‌ها در آن ثبت می‌شوند و بازرسی استان خوزستان نیز نظارت خوبی بر نحوه توزیع دارد اما عوامل دیگری میتوانند بر عدم ثبات امر توزیع و ایجاد لطمه به بازار این محصول تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول