اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افتتاح 5 طرح دانش بنیان با دستور رییس جمهور/دولت مردان آمریکا از حوادث پیش آمده درس عبرت بگیرند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک فرد ناسالم در دولت آمریکا می‌تواند روابط کشور خود با سایر نقاط جهان را با مشکل مواجه کند، گفت: مدیران بعدی دولت آمریکا از این حوادث درس بگیرند تا مشکلاتی که تا کنون رقم خورده است جبران شود.

افتتاح 5 طرح دانش بنیان با دستور رییس جمهور/دولت مردان آمریکا از حوادث پیش آمده درس عبرت بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، ظهر امروز در آئین افتتاح پنج طرح‌ ملی دانش‌بنیان و کارخانه‌های نوآوری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور که به صورت متمرکز و ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: روی کار آمدن فردی ناسالم در دولت آمریکا منجر می‌شود تا آمریکا در روابط خود با سایر کشورهای جهان دچار تنش شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار می‌رود این درس عبرتی برای حاکمان کاخ سفید باشد، تصریح کرد: افرادی که تا دو هفته دیگر قدرت را در دست خود می‌گیرند باید مشکلات و مسائلی که تاکنون رقم خورده است را جبران کنند تا ملت بزرگ آمریکا نیز به جایگاه اصلی خود برگردد.

وی با بیان اینکه برخی افراد کم سواد که در اداره کشور به دنبال سود بردن فردی و خانوادگی خود هستند، اظهار کرد: با کم شدن شر این افراد از جهان شرایط بهتری در منطقه و سایر نقاط دنیا رقم خواهد خورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه «اینها نشان می‌دهد که چه مقدار اخلاق و اعتدال و به فکر مردم بودن مهم است»، گفت: می‌خواهم یک بار دیگر از شهید عزیز؛ شهید سلیمانی یاد کنم، هیچ ندیدم (شهید سلیمانی) جناحی و حزبی فکر کند، و همیشه به فکر مردم بود نه تنها به فکر مردم خودمان، حتی به فکر مسلمان‌ها و منطقه بود و خدمات بزرگی به کل منطقه و مردم همه جهان ارائه کرده است.

رئیس قوه اجراییه با تأکید بر اینکه ممکن است داخل یک جناح و حزبی رشد کنیم و به جایگاهی برسیم اما باید به همه مردم خدمات ارائه کنیم، یادآور شد: خدمات رسانی به تمامی سلیقه های سیاسی و قومیتی وظیفه هر مسؤولی است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان به بهره برداری از طرح‌های ملی شرکت‌های دانش‌بنیان و کارخانه‌های نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: در چهلمین هفته از افتتاحیه در پنج شنبه‌های کشور شاهد این هستیم که دو نوع واکسن با ارزش از نظر امنیت غذایی و اقتصادی تولید داخل رونمایی شد که انتظار می‌رود با ادامه این روند به تولید انبوه و صادرات برسیم.

وی با بیان اینکه قدرت علمی در تمامی حوزه‌ها نقش اساسی و مستقیم در رفاه و آسایش مردم دارد، بیان کرد: امیدواریم تا پایان دولت شاهد افتتاح کارخانه‌های نوآوری بیشتری در استان‌های مختلف کشور باشیم.

روحانی با بیان اینکه قدرت اقتصادی این روزها فارغ از معادن، نفت و فولاد به دست ایده و فناوری افتاده است، اعلام کرد: امروز بزرگترین شرکت‌های دنیا، نه شرکت‌های نفتی و معدنی، بلکه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نو هستند.

وی با اشاره به اینکه از متخصصان و دانش آموختگان در توسعه شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهد شد، گفت: در برخی زمینه‌ها برای توسعه علم و موفقیت‌های علمی فاصله زیادی با دنیا نداریم؛ برای مثال در فناوری نانو در مقام چهارمین کشور دنیا ایستاده ایم و قدم به قدم بزرگان این عرصه گام برمی‌داریم.

روحانی تصریح کرد: در داروسازی و تولید واکسن، قدم‌های نهایی را برمی‌داریم و می‌توانیم در واکسن دامی و انسانی خودکفا باشیم، همچنین در زمینه تأمین تجهیزات و تولید کمپرسورهای عظیم در صنعت نفت و گاز نیز موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم.

مقام عالی دولت با بیان اینکه تهیه این واکسن‌ها باید 200 میلیون یورو در سال خریداری کنیم، گفت: می‌خواهم تعبیری کنم و آن اینکه این کارخانه‌های نوآوری و همچنین پارک‌های فناوری باعث می‌شود که سلسله حرکت دانشگاهی ما قطع نشود چراکه در سابق کسی درس می‌خواند و حداکثر تا مراحل تحصیلات تکمیلی تا دکترا ادامه می‌داد و قطع می‌شد ولی امروز با این کارخانه‌های نوآوری تحصیل، تحقیقات و پژوهش های ما ادامه پیدا می‌کند و  به یک اقتصاد پربار و پاک می‌رسیم که  می‌تواند کشور را از لحاظ علمی و فناوری و قدرت علمی بی‌نیاز کند.

رئیس جمهور در ادامه به وجود یک یا چند کارخانه نوآوری در چند استان به هدف توسعه و پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و یادآور شد: کارخانه‌ها نوآوری به معنی زنجیره ای برای اتصال دانشگاه به صنعت است. این کارخانه‌های می‌توانند خلق ثروت داشته باشد.

روحانی همچنین با یادآوری قیام مردم قم در سال 56، افزود: 19 دی یک حرکت بازگشت ناپذیر در مسیر پیروزی انقلاب بود.

انتهای پیام/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول