اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

معرفی لایت باکس، ویدئووال و تلویزیون شهری؟

اگر تاکنون عنوان لایت باکس را نشنیده اید بدان معنی نمی باشد که شما لایت باکس را نمیشناسید و یا ندیده اید.

معرفی لایت باکس، ویدئووال و تلویزیون شهری؟

لایت باکس چیست؟

 


اگر تاکنون عنوان لایت باکس را نشنیده اید بدان معنی نمی باشد که شما لایت باکس را نمیشناسید و یا ندیده اید.

سالهاست در معابر عمومی تابلوهای تبلیغاتی را رویت کرده اید که محصولات و خدمات صاحبین مشاغل را معرفی می نمایند.

تابلوهای تبلیغاتی که در شهرهای کوچک و بزرگ نصب شده اند با عناوینی همچون بیلبورد، استرابورد، کیوسک برد و... میشناسیم.

درنظر بگیرید یک بیلبورد نصب شده در اتوبان را که با استفاده از منابع نوری (پرژکتور) از مقابل تابلو به سطح تابلو نور پرتاب می گردد تا مخاطبین دید بهتری نسبت به محتوا و پوستر تبلیغاتی داشته باشند.

اکنون درنظر بگیرید منابع نوری همان بیلبورد به جای پرتاب نور از مقابل از پشت تابلو سطح پوستر تبلیغاتی را روشن نماید، بله درست متوجه شده اید اکنون بیلبورد شهری را میتوانیم با کلیدواژه لایت باکس نام برد.

نظر به تعریف مختصر فوق میتوانیم تعریفی اینچنین برای لایت باکس داشته باشیم:

تابلوهای تبلیغاتی که طرح چاپی یا پوستر توسط تعدادی منابع نوری از پشت طرح روشن گردیده و باعث جلوه هرچه بیشتر آن طرح می گردد را لایت باکس می گویند.

باتوجه به تعاریف فوق یکسری ملزومات پایه ای به منظور ساخت و تولید برای این نوع تابلوهای تبلیغاتی به شرح ذیل مورد نیاز است:

استراکچر اصلی یا چهارچوب:

چهارچوب اصلی لایت باکس ها میتواند از جنس انواع آهن، انواع استیل، انواع آلومینیوم، انواع پلکسی، انواع چوب و... باشد.

منابع نوری:

منابع نوری لایت باکس ها میتواند  انواع اس ام دی، مهتابی، لامپ های کم مصرف و حتی در برخی موارد پرژکتورهای صنعتی کم مصرف باشد.

طرح یا پوستر:

متریال های مختلفی همچون فلکسی، پارچه تکس تایل، بک لیت، استیکر و... میتوانند بعنوان مدیای چاپی استفاده گردند.

نوع چاپ:

اکثر مدیاهای مطرح شده در بخش فوق قابلیت چاپ پذیری دیجیتال را داشته و چاپ هایی همچون اکو سالونت و UV ازجمله اصلی ترین نوع چاپ در نقش بستن طرح به روی مدیاهای چاپ به شمار می روند.

اکنون با دانستن اصلی ترین ملزومات یک لایت باکس میتوانیم به معرفی مدل های مختلف لایت باکس بپردازیم.

لایت باکس فریم لس

در این نوع لایت باکس اصطلاح فریم لس بدین منظور بکار برده می شود که از نمای مقابل (روبرو) کل طرح چاپی برای مخاطب قابل رویت بوده و فریم اصلی از نمای مقابل دیده نمی شود.

در لایت باکس فریم لس چهارچوب اصلی از جنس آلومینیوم آنودایز شده بوده و قابلیت رنگ پذیری را دارد.

پروفیل های آلومینیومی در شاخه های شش متری تولید می گردد، بنابر این میتوانیم محدودیت طول و عرض لایت باکس های فریم لس را کوچکتر مساوی 6 متر دانست.

محدودیت دیگری برای تولید این نوع لایت باکس ها پیش روی تولید کنندگان قراردارد؛ عرض دستگاه چاپ و همچنین عرض مدیاهای چاپ، تاکنون بزرگترین و عریض ترین دستگاه چاپ دیجیتال وارد شده در ایران 5 متر بوده و ایمن موج هوشمند دارای دستگاه چاپ دیجیتال UV با عرض 5 متر می باشد. بنابر این محدودیت در تولید لایت باکس فریم لس در عرض کوچکتر و مساوی 5 متر می باشد با طول کوچکتر مساوی 6 متر (در موارد خاص امکان اتصال دو پروفیل شش متری و اضافه نمودن طول پروفیل وجود دارد.)

پروفیل های آلومینیومی را میتوان با رنگ کوره رنگ دهی کرد و تنوع گسترده ای از رنگ های پودری را برای استراکچر لایت باکس متناسب با نظر مشتری ارائه نمود، رنگ اصلی و پر کاربرد پروفیل های آلومینیومی همان رنگ خام سیلور آلومینیومی می‌باشد.

ضخامت پروفیل های آلومینیومی بسته به قالب طراحی شده هر تولید کننده متفاوت است، بصورت کلی پروفیل های موجود در بازار 6 سانت و 9 سانت می‌باشند. بنظر می رسد بهترین انتخاب برای ضخامت لایت باکس 6 و 9 سانتی متری می باشد که در دنیا تمام تولید کنندگان مطرح لایت باکس این ضخامت ها را برای محصولات تولیدی خود درنظر گرفته اند.

منابع نوری بکار رفته در لایت باکس فریم لس عمدتا SMD بوده و با دو روش نصب درون لایت باکس تعبیه می گردد: دور خواب و کف خواب

انتخاب شیوه اجرایی منبع نور به ابعاد انتخابی مشتری بستگی خواهد داشت.

آنچه در اصل انتخاب منابع نوری و همچنین شیوه اجرا حائز اهمیت است پخش نور یکدست و یکنواخت در کل سطح لایت باکس است.

انتخاب بک یا پشت لایت باکس به دو نکته اصلی وابسته می باشد: لایت باکس در محیط باز استفاده و نصب خواهد شد و یا محیط بسته.

درصورت استفاده لایت باکس در محیط بسته از نوپان خام و یا یک رو سفید به جهت انعکاس بیشتر نور استفاده می گردد ولی اگر لایت باکس در محیط باز نصب و مورد استفاده قراربگیرد از المان هایی همچون ورق کامپوزیت و ... که در مجاورت عوامل طبیعی مقاوم باشند استفاده می گردد.

روش های نصب در لایت باکس فریم لس بصورت کلی دیواری، سقفی، آویز و استند ایستاده می باشد.

مدیای مورد استفاده در طرح لایت باکس فریم لس پارچه تکس تایل می‌باشد که با توجه به نوع بافت پارچه قابلیت عبور نور را داشته و پس از چاپی که معمولا با دستگاه رول تو رول یو وی انجام می پذیرد عبور نور از بافت مذکور محیا می گردد.

نوع چاپ در لایت باکس فریم لس همانگونه که اشاره شد چاپ دیجیتال می باشد که میبایست فرمت سی ام وای کی (با تنظیم رزولوشنی بالای 70 dpi) برای طرح خود درنظر بگیریم تا کیفیت طرح چاپی ما بهترگردد.

سهولت در تعویض طرح چاپی، قیمت مناسب، عدم محدودیت نصب در فضاهای باز و بسته و مادگاری بالای لایت باکس های فریم لس باعث گردیده است این نوع لایت باکس جزء انتخاب های اول مشتریان باشد.

تولید کنندگان و صاحبین کسب و کارهای مختلف به جهت معرفی محصولات و خدمات خود میتوانند از لایت باکس فریم لس استفاده نمایند تا در جهت برندینگ و مارکتینگ خود گامی اصلی و اساسی را برداشته باشند.

نظر بزرگان صنعت تبلیغات جهان:

چشم و نگاه مشتریان به دنبال طرح های خلاقانه از خدمات و محصولات صاحبین کسب و کار می باشد و تاثیر گذاری یک تابلوی تبلیغاتی جذاب قطعا بسیار بیشتر از توضیحات فروشندگان و ارائه دهندگان می باشد.

ویدئووال چیست؟

نمایشگرهای صنعتی که مداومت کاری بالای آنها جزء اصلی ترین مشخصه بارز محصوب می شود.

ویدئووال‌ها باتوجه به روشنایی بالایی که دارند علاوه بر افزایش کیفیت در تصویر امکان استفاده در محیط های پر نور را جهت ارائه محتوای تبلیغاتی و کنترلی میسر می نمایند.

طراحی ویدئووال ها به گونه ای می باشد که ضخامت فریم آن ها به جهت اینکه در کنار یکدیگر قراربگیرند بسیار باریک بوده و این امکان را به بهره برداران میدهد تا بصورت ماتریس های مختلفی که میتوانند از کیوب ها داشته باشند تصویری بزرگتر را خلق نمایند و مخاطبین را جهت رویت و جذب حداکثری محتوای نمایشی تحت تاثیر قراردهند.

ویدئووال های بزرگ اغلب بالاتر از سطح چشم مخاطبین قرار میگیرند و کیفیت یکنواخت تصویر در ویدئووال ها ضروری است. زاویه دید ویدئووال ها بطور کلی بسیار بالاست بطوریکه رنگ ها را واضح در تمام صفحه نمایشگر نشان میدهد.

فناوری بکار رفته در ویدئووال ها کریستال مایع می باشد و این امر باعث می گردد نمایشگر تقریبا از هر زاویه ای دیده شود. بدین ترتیب مخاطبین از هر زاویه ای نسبت به ویدئووال قراربگیرند نمایشگر قابل رویت خواهد بود.

ویدئو وال ها را میتوان بصورت عمودی و افقی نصب نمود و باتوجه به طراحی مدنظر مشتریان این امر قابل اجرا می باشد، این درحالی است که خللی در عملکرد نمایشگر به هیچ وجه وارد نمی گردد.

تلویزیون شهری چیست؟

نمایشگرهای صنعتی که کاربردهای گوناگونی را میتوانند در فضاهای داخلی و خارجی رقم بزنند و مخاطبین را با محتواهایی نزیر فیلم، عکس و نوشته تحت تاثیر قراردهند اطلاق می گردد.

این نوع نمایشگرهای صنعتی مداومت کاری بسیار بالایی داشته و مطابق با مشخصات فنی انتخابی میتوانند طیف گسترده ای ازکاربری ها را داشته باشند.

تلویزیون های شهری به دو دسته بندی کلی تقسیم می گردنند: تلویزیون های شهری مناسب برای فضای خارجی و تلویزیون های شهری مناسب برای فضاهای داخلی.

تنوع مدل جدای دسته بندی کلی تقریبا زیاد می باشد.

در تلویزیون های شهری مناسب برای فضاهای داخلی از مدل هایی نظیر دات پیچ چهار، دات پیچ سه، دات پیچ دو و دات پیچ یک استفاده میشود.

تلویزیون شهری از قطعات درکنارهم قرارگرفته محصولی تحت عنوان ماژول ال ای دی ساخته میشود بگونه ای که ماژول ها با دات پیچ یکسان درکنار یکدیگر مشابه پازل قرار میگیرند و درنتیجه یک نمایشگر عریض را ایجاد می نمایند.

مشابه قرارگیری ماژول های ال ای دی برای تلویزیون های شهری فضای داخلی، برای تلویزیون های شهری فضای خارجی همینگونه می باشد. با اختلاف اینکه ماژول های مورد استفاده در تلویزیون شهری فضای خارجی دارای درجه حفاظتی بوده و در مقابل عوامل طبیعی مقاومت بالاتری را دارا هستند.

 

ماژول های مورد استفاده در تلویزیون شهری فضای خارجی با دات پیچ پنج، شش، هشت، ده و دوازده می باشند.

انتخاب دات پیچ مناسب بستگی به فصله مخاطب یا همان بیننده تا نمایشگر می باشد و انتخاب گزینه مناسب امری تخصصی است و معمولا توسط تامین کنندگان پیشنهاد داده می شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول