اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آزادی ١١٦ زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم نذر رهایی که با هدف آزادی ۱۱۶ زندانی جرائم غیرعمد استان فارس برگزار شد، ضمن پاسداشت سپهبد شهید سلیمانی، شهید فخری زاده و دیگر شهدای کشورمان، براهمیت اجرای سند تحول قضایی تأکید کرد.

آزادی ١١٦ زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در این مراسم به سند تحول قضایی که در روزهای اخیر از سوی ریاست قوه قضائیه رونمایی شد اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها و محورهای این سند، همکاری و هم‌افزایی همه قوا است و امروز در این اقدام خداپسندانه مسئولان سازمان ها و نهاد های استان با مشارکت یکدیگر زمینه آزادی ۱۱۶ زندانی جرائم غیرعمد استان فارس به طور مستقیم و ۱۶۳ زندانی به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده اند.

وی در ادامه به برخی دیگر از طرح های تحولی قوه قضائیه از جمله استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قوه قضائیه، هوشمندسازی قوه قضائیه، مقابله با مفسدین و شناسایی بسترهای فسادزا اشاره کرد و گفت: سند تحول قضایی با اهتمام و برنامه ریزی و کار علمی مناسب تدوین شده و لازم است این اقدام مهم از طریق رسانه های جمعی و صدا و سیما توسط صاحب نظران تشریح شود.

رئیس ستاد دیه استان فارس در این مراسم ضمن قدردانی از سردار پاسدار یداله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان، مسئولان بسیج کارگری و بسیج حقوقدانان فارس، اعضای ستاد دیه، خیرین استان، معاونین قضایی دادگستری و مدیرکل زندان های فارس در راستای فراهم نمودن زمینه آزادی ۱۱۶ زندانی جرائم غیرعمد استان فارس تصریح کرد این اقدام نزد خداوند متعال مأجور است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی از اهتمام ویژه مجموعه دادگستری استان فارس در زمینه  آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: قضات فارس از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از شش هزار و دویست رای جایگزین حبس صادر نموده اند که به نسبت سال گذشته  39درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای سیاست های کلان و اجرائی قوه قضائیه به قضات تاکید شده که  با استفاده از ظرفیت های قانونی زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم و از احکام جایگزین حبس استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به استفاده از سامانه کنترل الکترونیک زندانیان برای ۹۰ نفر از زندانیان در محیط خارج از زندان گفت: از دیگر اقدامات مهم دادگستری در این خصوص ارسال بخشنامه ای مبنی بر استفاده از تاسیسات قانونی جهت صدور ۵۰ درصدی احکام زندان به صورت باز و جهادی به تمام حوزه های قضایی است.

وی افزود: معتقدیم زندان باید برای مجرمین جرائم خشن، متجاوزین به عنف و سارقین مسلح  باشد و نه مجرمین جرائم غیر عمد و مالی.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که تاکنون زمینه مصالحه ۴۸ پرونده قتل فراهم و رضایت اولیاء دم گرفته شده است، گفت: استان فارس در زمینه صلح و سازش پرونده های قتل در کشور حائز رتبه برتر بوده و در همین راستا اهتمام و تلاش رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی فارس و مسئولان مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان قابل تقدیر است.

 وی با بیان این که آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه، خود به صورت هدفمند به زندان ها مراجعه و از نزدیک وضعیت مددجویان زندان ها را مورد  برررسی قرار می دهد، تأکید کرد: لازم است قضات استان به صورت مستمر از زندان‌ها و به خصوص بند نسوان بازدید کنند و از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های مددجویان قرار گیرند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول