اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارتقای ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و مصرف فرهنگی در کشور بیش از 100 برابر شده است

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: به نسبت سالیان گذشته، ارتقای ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظرفیت مصرف فرهنگی در کشور بیش از 100 برابر شده است.

ارتقای ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و مصرف فرهنگی در کشور بیش از 100 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید جلیلی امشب در مراسم رونمایی از کتاب «سلیمانی‌ها» (روایت‌هایی از بازتاب شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در زندگی مردم) که با حضور خانواده شهدا دفاع مقدس و مدافع حرم در حسینه هنر برگزار شد، اظهار کرد: به نسبت سالیان گذشته ارتقای ظرفیت‌های فناوری اطلاعات، ارتباطات و ظرفیت مصرف فرهنگی در کشور بیش از 100 برابر شده است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: یعنی 10 سال گذشته هیچ کدام از زیرساخت‌هایی که ما امروز به شکل فراگیر و شبانه‌روزی در اختیار جامعه است را نداشتیم، ظرفیت مصرف 100 برابر شده و همه متکی به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران بوده، اما باید دید تولید چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه با یک گسل عظیمی بین مصرف و تولید روبه‌رو شده‌ایم، ادامه داد: این گسل تبعاتی را به همراه خواهد داشت، وقتی تئوری و راهبردی برای تولید فرهنگی نداشته باشیم چه اتفاقاتی در انتظار ما است، ما امروز به شدت به یک تئوری تولید محتوا در جامعه نیاز داریم که اگر پیگیری نشود سیل محتواهایی که از جاهای دیگر به سمت خانواده‌ها و جامعه ما روانه شده، ما را با خود خواهد برد.

نصرت الهی شامل حال کسانی خواهد شد که جهاد می‌کنند

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حوزه تولید محتوا در مبانی معرفتی صاحب راه‌هایی هستیم که به آن کم اعتنایی می‌کنیم، ترک وظیفه شرعی تبعات خود را به همراه خواهد داشت، وقتی از نعمت‌ها استفاده نکنید وقتی ظرفیت‌ها را برای تولید محتوای درست فعال نکنید، ظرف را طواغیت، کفار و مستکبرانی که طراحی، برنامه‌ریزی و پر می‌کنند و نتیجه می‌گیرند.

جلیلی با بیان اینکه نصرت الهی شامل حال کسانی خواهد شد که جهاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: یعنی خدا از مومنان پشتیبانی ویژه‌ای می‌کند، البته باید یک آورده‌ای باشد تا خدا در جنگ خیر و شر ما را به نتیجه مطلوبی برساند، در ماه اخیر اقداماتی که در دفتر جبهه مطالعات فرهنگی انجام شد، پرتویی از نهضت فراگیری است که برای جبران گسل تولید و مصرف در حوزه محتوا انجام شد و نتیجه‌ای که به دست آمد تکلیف ما را بیشتر کرد، چراکه دیدیم با کمترین همت به دلیل اینکه راهبرد درست بود در عرض کمتر از یک ماه چهار تا پنج کتاب منتشر شد که یکی از آن‌ها امروز رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: کتاب درباره بازتاب ‌پیدا کردن خبر شهادت حاج قاسم در بین خانواده‌ها، محله‌ها و فضاها و مناطق مختلف است، محتوایی فراهم شده، هر کدام از این داستان‌ها، خاطرات شهادت حاج قاسم و تشییع آن است و محتوایی بوده که قابلیت تبدیل و ایجاد ارزش افزوده دارد.

اگر فرصت بیشتر بود، می‌توانستیم میلیون‌ها خاطره جمع‌آوری کنیم

جلیلی تصریح کرد: یعنی این محتوا می‌تواند تبدیل به پادکست و نمایش رادیویی، داستان کوتاه، رمان، فیلم کوتاه، مستند، فیلم سینمایی و سریال شود و دومینوی تولید محتوا را فعال کند، این یکی از جلوه‌های انقلاب اسلامی است که می‌تواند چرخه تولید را فعال و عقب‌ماندگی را جبران کند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر فرصت بیشتر بود، می‌توانستیم میلیون‌ها خاطره جمع‌آوری کنیم، افزود: به راحتی می‌شد حداقل چند 100 هزار خاطره را منتشر کرد و چه نعمتی بزرگتر از یوم الله شهادت حاج قاسم که در کل ایران به وجود آمد، باید چقدر خرج می‌کردیم که جوانان و نوجوانان ما انقلابی‌تر شوند.

وی ادامه داد: شهادت حاج قاسم یک چنین اتفاقی را رقم زد، اگر می‌خواست یک پروژه باشد باید سالیان زیادی می‌گذشت و ممکن بود نتیجه نگیریم.

برای حاج قاسم به راحتی می‌شود هزار کتاب دیگر منتشر کرد

جلیلی اضافه کرد: سال‌های سال غربی‌ها و غرب‌زده‌ها پروپاگاندا کردند که نه غزه و نه لبنان، حتی حزب‌اللهی‌ها هم به شک افتاده بودند که آیا مردم همراه هستند یا خیر!، یک دفعه همه انگشت به دهان دیدند ملت ایران برای کسی سوگواری می‌کنند که سردار غزه و لبنان است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: ما با یک چنین جریانی مواجه هستیم، غرب زده ها از غربی‌ها بدتر هستند که صحنه‌ای به این عظمت را می‌خواهند فراموش و بایکوت کنند، در مقابل چنین جریانی باید از نعمت‌ها و این روز بزرگ حرف زد، برای حاج قاسم به راحتی می‌شود هزار کتاب دیگر منتشر کرد که البته می‌تواند در قالب‌های مختلف منتشر شود.

وی با بیان اینکه، باید به سرفصل‌های تولید محتوا فکر کرد، متذکر شد: برای مثال یکی از محتواها، ماجرای کشف حجاب است که هیچ خانواده‌ای نیست که از آن خاطره نداشته باشد، هزاران نفر در حکومت پهلوی کشته شدند نه فقط در مسجد گوهرشاد، بلکه در تمام کوچه پس کوچه‌های شهرها، صدها هزار فعال فرهنگی داریم که وقت، توان و انگیزه دارند، اما سردرگم هستند.

باید تولید محتوا کرد

جلیلی خاطرنشان کرد: باید تولید محتوا کرد، هرکسی در فامیل خود خاطره جمع کند، باید حرف زد نباید سکوت کرد، چراکه تا از حق حرف نزنی، آن‌ها به وقاحت حرف می‌زنند و بعد می‌گوییم چرا تهاجم فرهنگی صورت می‌پذیرد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: کار در حوزه تهاجم فرهنگی سهل و ممتنع است، کار سختی نیست، مشروط به تشخیص درست و همت قوی است.

وی از همه کسانی که برای ثبت تجربه زیسته جامعه‌ ایرانی برای سوگ بزرگ پرچمدار انقلاب اسلامی یعنی سپهبد سلیمانی خاطرات را ویرایش کردند، تشکر کرد و گفت: این خاطرات باید در قالب‌های مختلف بازتاب پیدا کند و به این حرکت‌ها اکتفا نشود، چراکه ما نیاز داریم از آن‌ها حرف بزنیم و از تأثیر معنوی آن‌ها حرف بزنیم و نخبگان انسانی ما آن را تحلیل کنند.

جلیلی افزود: اگر نهضت تولید محتوا درست اتفاق بیفتد بدون شک ما در جنگ نرم پیروز خواهیم بود، چراکه هم محتوای زیاد برای بازگویی و هم نیروهای فعال و هم مخاطبان زیادی در سراسر جهان داریم.

گفتنی‌ است؛ کتاب سلیمانی‌ها  خاطره ۵ هزار نفر از شهادت سردار سلیمانی است که خاطره ۹۲ نفر ثبت شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول