اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شهردار آمریکایی: ترامپ باید برای فتنه‌انگیزی محاکمه شود

شهردار یکی از شهر‌های ایالت کالیفرنیا در واکنش به اقدام دونالد ترامپ در تحریک حامیانش برای حمله به کنگره گفته وی باید به جرم فتنه‌انگیزی محاکمه شود.

شهردار آمریکایی: ترامپ باید برای فتنه‌انگیزی محاکمه شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سَم لیکاردو»، شهردار شهر «سن خوزه» واقع در ایالت کالیفرنیا با انتشار پیامی در توئیتر به حادثه حمله حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه کنگره واکنش نشان داد.

این مقام آمریکایی در پیام خود ضمن مسئول دانستن ترامپ در این حادثه نوشت: «برای این نمایش وحشتناک و بیمارگونه در ساختمان کنگره، دونالد ترامپ باید برای فتنه‌انگیزی محاکمه شود.» 

شهردار شهر سن خوزه که پیشتر دادستان فدرال بوده در ادامه نوشت: «من به عنوان یک دادستان سابق فدرال، دادستان کل بعدی آمریکا را به بند‌های ۲۳۸۴ و ۲۳۸۵ از فصل هجدهم قانون‌نامه آمریکا (کد ایالات متحده) ارجاع می‌دهم. باشد که خداوند ما را مورد لطف قرار دهد و برای ملت ما صلح به ارمغان آورد.»

 

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حمله چهار نفر کشته شده و ۱۴ مأمور پلیس واشنگتن مجروج شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تا کنون ۵۲ در نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان کنگره هم خبر داده که حدود ۶۰ پلیس کنگره در جریان این حادثه زخمی شده‌اند که از میان آنان ۱۵ نفر در بیمارستان بستری شده و حال یکی از آنان وخیم است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول