اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حرمی که فریادرس نیازمندان است/ از توزیع روزانه 1000 پرس غذا تا برگزاری روضه‌های خانگی

مدیر اجرایی استان مقدس حضرت زینب(س) اصفهان گفت: از جمله اقدامات حرم مطهر زینبه قبل از شیوع ویروس کرونا هر روز و هرشب در ایام هفته اطعام نیازمندان بوده ‌است که پس از شیوع ویروس کرونا نتوانستیم به‌صورت غذای گرم از نیازمندان پذیرایی کنیم؛ به همین علت به توزیع بسته‌های ارزاق روی آوردیم.

حرمی که فریادرس نیازمندان است/ از توزیع روزانه 1000 پرس غذا تا برگزاری روضه‌های خانگی

محسن صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سازمان اوقاف و شورایی که تصمیمات برگزاری مراسمات در دهه محرم را اتخاذ می‌کرد تصمیم گرفت در آن ایام به علت شیوع ویروس کرونا در حرم زینبیه برنامه‌ای صورت نگیرد؛ سال‌های گذشته در ایام محرم و دهه فاطمیه جمعیت‌های زیادی در برنامه‌ها شرکت می‌کردند و تصمیم ما بر این بود که این چراغ را خاموش نکنیم اما در یک قالب جدید به عزاداران ارائه بدهیم. 

مدیر اجرایی استان مقدس حضرت زینب(س) با اشاره به اینکه طرح روضه خانگی طرحی است که در قالب جدید به عزاداران ارائه دادیم افزود: یکی از ثمرات این طرح احیاء سنت‌ها است همانطور که در گذشته به‌خاطر داریم در ایام عزا روحانی در منازل حضور می‌یافت و فضای دینی و تربیتی را در خانواده‌ها شکل می‌داد و در حدیث کساء داریم که حضرت رسول می‌فرماید اگر در یک مکانی شیعیان ما جمع شوند و ذکر ما گویند غم آن جمع برطرف خواهد شد. در اهمیت این موضوع امام صادق می‌فرمایند: مجالس خود را با ذکر اهل بیت زینت دهید. 

وی با تأکید بر اینکه این کار را در قالب روضه های خانگی انجام دادیم گفت: از بعضی از روحانیون و مداحان شاخص اهل بیت دعوت کرده‌ایم، که این عزیزان به صورت تبرعی فعالیت خود را انجام می‌دهند؛ ما در دهه اول محرم این جلسات را به‌صورت مفصل برگزار کردیم و صاحبان مجالس تماس می‌گرفتند یا در شبکه‌های مجازی درخواست می‌کردند و با هماهنگی لازم مداح و روحانی و یک تعداد خادم برای توزیع تبرکات با پرچم متبرک استان حضرت زینب صغری در جلسه حضور می‌یافتند.

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: در ایام محرم حدود۱۶۰ جلسه روضه خانگی برگزار کردیم که این طرح مربوط به منطقه زینبیه نیست و از تمام نقاط شهر اصفهان درخواست داریم.

مدیر اجرایی استان مقدس حضرت زینب(س) تصریح کرد: پس از ایام محرم و صفر دو مورد تصمیم‌گیری شد که اولین مورد تثبیت روضه خانگی و یا جلسات هفتگی است و پس از تماس با خانواده‌ها و نظرسنجی راجع به مراسم برگزار شده اگر موافقت کردند بنا به شرایط آن خانواده جلساتی برای هفته یکبار و یا ماهی یکبار برگزار می‌کردیم؛ دومین مورد تبلیغ گسترده‌تر در مناطق مختلف شهر اصفهان بوده است تا روضه های خانگی را بصورت مفصل تر برگزار کنیم. حتی برای یک نفرهم ما ارسال مداح و روحانی را داریم.

وی با تأکید بر اینکه ارسال روحانی مداح و خادم در هیچ کجا از شهر اصفهان محدودیت ندارد افزود: ما حتی از شهرهای مختلف درخواست داشته‌ایم. ما در حال حاضر درحال آماده سازی زیرساخت‌ها برای اجرایی کردن این طرح در دیگر شهرها و استان‌ها هستیم و برنامه‌ریزی داریم این برنامه در سال‌ها و ماه‌های آتی به‌صورت مستمر باشد همچنین یک مشاور به عنوان مشاور خانواده و مربی کودک در کنار این مجموعه در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار بگیرد.

توزیع روزانه ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان

صادق‌زاده تصریح کرد: از دیگر اقدامات حرم مطهر زینبه قبل از شیوع ویروس کرونا هر روز و هرشب در ایام هفته اطعام رسانی به نیازمندان بوده‌است که پس از شیوع ویروس کرونا نتوانستیم به‌صورت غذای گرم از نیازمندان پذیرایی کنیم به همین علت به توزیع بسته‌های ارزاق روی آوردیم و پس از صحبت با خیرین به‌علت معضلات و مشکلات موجود تصمیم گرفتیم همچنان طبخ غذا را انجام دهیم و بین نیازمندان توزیع کنیم. 

مدیر اجرایی استان مقدس حضرت زینب با اشاره به اینکه ما این کار را انجام دادیم تا موفق به توزیع روزانه ۱۰۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان شده‌ایم افزود: در حوزه غذای گرم و توزیع بین نیازمندان سه محور برای فعالیت درنظر گرفته شده است؛ اولین محور تأمین مالی برای اقلام مورد نیاز و تأمین منابع انسانی است که از ظرفیت خادمین استفاده کردیم در مرحله دوم برنامه‌ریزی برای طبخ غذا و تهیه تجهیزات لازم است. آخرین محور هم توزیع و شناسایی نیازمندان است. 

وی بیان کرد: ما خیرین شهری و منطقه ای را رصد میکنیم که کدام خیریه در حوزه نیازمندان و اطعام فعالیت دارند. حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ خیریه شناسایی کردیم و ۳۰ درصد غذاها در مهمانخانه سرو می‌کنیم  و ۳۰ درصد دیگر را مردم با ژتون هایی که در دست دارند دریافت می‌کنند؛ بقیه موارد را در اختیار خیریه ها قرار می‌دهیم که در قسمت بسته بندی خادمیاران حضرت رضا این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول