اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نمایندگان مجلس الجزایر به دنبال جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم تل‌آویو

ده‌ها تن از نمایندگان پارلمان الجزایر به دنبال ارائه طرحی به پارلمان هستند که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم می‌شناسد.

نمایندگان مجلس الجزایر به دنبال جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان پارلمان الجزائر پیش نویس طرحی را به پارلمان ارائه کرده‌اند که هرگونه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند.

«یوسف عجسیه» نماینده جنبش «جامعه صلح» (مجتمع السلم) که بزرگترین حزب اسلامی است، به نیابت از این نمایندگان که تعداد آن‌ها ۵۰ نفر است، گفت که این پیش نویس به پارلمان ارسال شده است.

به گزارش شبکه شهاب فلسطین، این پیش نویس شامل هفت ماده است که ماده اول بر جرم شناختن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تأکید دارد.

ماده دوم نیز برقراری هرگونه تماس یا ارتباط یا گشایش دفتر نمایندگی از سوی هر فردی یا در هر سطحی با این رژیم را ممنوع اعلام می‌کند.

ماده چهارم نیز مانع سفر به فلسطین اشغالی و بالعکس را منع کرده و با استقبال از کسانی که دارای تابعیت رژیم صهیونیستی هستند، مخالفت می‌کند.

این پیش‌نویس برای اینکه تبدیل به قانون قابل اجرا شود به دو سوم آراء اعضای پارلمان نیاز دارد. الجزائر از جمله کشورهای عربی است که هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و مخالف عادی‌سازی است.

عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزائر چند ماه پیش گفت که کشورش اقدام کشورهای عربی مانند الامارات، بحرین و سودان و مغرب برای عادی سازی روابط با تل‌آویو را محکوم می‌کند و آرمان فلسطین برای مردم الجزائر مقدس است.

انتهای  پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول