اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی «نام‌گذاری علوی» در زنجان منتشر شد

در راستای لبیک گویی به توصیه‌ها و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام مبنی بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان، نخستین دوره جشنواره «نام‌گذاری علوی» را هم‌زمان با جشن میلاد نور ( 13ماه رجب ) در استان زنجان برگزار می‌کند.

فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی «نام‌گذاری علوی» در زنجان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نمایندگی بنیاد بین‌ا‌لمللی غدیر در شهرستان ابهر با همکاری و مشارکت دفتر امام جمعه ابهر، شورای اسلامی و  شهرداری ابهر در راستای لبیک گویی به توصیه‌ها و آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام مبنی بر انتخاب نام نیکو برای فرزندان، نخستین دوره جشنواره  «نام‌گذاری علوی» را هم‌زمان با جشن میلاد نور ( 13ماه رجب ) در استان زنجان برگزار می‌کند.

برگزار کنندگان این جشنواره زنده نگه‌داشتن معارف ولایت علوی در اذهان خانواده‌ها به ویژه نسل جوان، استفاده از نام‌های توصیه شده توسط اهل بیت علیهم السلام در تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و علوی، احیا و ترویج سنت‌های اسلامی در زمینه اطلاق نام ائمه علیهم السلام بر روی فرزندان، بیان سبک زندگی، علم و عمل حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، ترویج فرهنگ ولایتمداری در جامعه ایرانی ـ اسلامی را از اهداف برگزاری آن اعلام کرده‌اند.

تبیین چرایی انتخاب نیکوترین نام توصیه شده در مکتب اهل بیت علیهم السلام برای فرزندان، ترویج فرهنگ علوی - اسلامی در بین خانواده‌ها‌، احیای سنت‌های مذهبی در جامعه با توسل به آیات و روایات اسلامی هم از موضوعات جشنواره نام‌گذاری علوی عنوان شده است.

به مناسبت فرارسیدن زادروز خجسته و همایون امیر مومنان علی علیه السلام که مترادف با روز 13 ماه رجب ( هفتم اسفند ماه ۱۳۹۹ شمسی ) است، هر خانواده‌ای که صاحب فرزند بشوند در صورت انتخاب نام مبارک «علی» بر روی فرزند خویش، از طرف دبیرخانه جشنواره، با اهدای هدایای نفیس و ارزشمند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است، نام‌های ترکیبی مد نظر متولیان جشنواره قرار نداشته و صرفا نام «علی» مد نظر دبیرخانه جشنواره قرار دارد.

آخرین مهلت ارسال مدارک هویتی فرزندان برای شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی نام‌گذاری علوی برای شهروندان ابهری تا ۱۰ اسفند ماه و زمان ارائه مدارک هویتی برای شهروندان دیگر شهرستان‌های استان زنجان تا پایان ماه رجب ( ۲۴ اسفند ) است.

علاقه‌مندان به حضور در جشنواره نام‌گذاری علوی باید مدارکی شامل کپی و اصل شناسنامه صادره برای فرزند و  کپی و  اصل شناسنامه و کارت ملی والدین را به نشانی دبیرخانه جشنواره: شهرستان ابهر، چهارراه   امام حسین (ع)، ساختمان شهرداری ابهر واحد روابط عمومی ارسال کنند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول