اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دومینوی استعفا در کابینه ترامپ| وزیر آموزش هم استعفا کرد

وزیر آموزش دولت آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور این کشور به دلیل آنچه نقش وی در تهییج خشونت‌های روز چهارشنبه این کشور خواند، از سمت خود استعفا کرد.

دومینوی استعفا در کابینه ترامپ| وزیر آموزش هم استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بتسی دِووس» وزیر آموزش دولت آمریکا استعفانامه خود را به دلیل نقش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در تهییج هوادارانش و رقم زدن حوادث کنگره آمریکا، ارائه داد.

در نامه استعفای او خطاب به ترامپ به تاریخ روز پنجشنبه که نسخه‌ای از آن به دست شبکه «سی‌ان‌ان» رسید، دِووس رفتار مهاجمان به کنگره را «نادرست و افراطی» خواند و نوشت درباره تاثیر لفاظی‌های ترامپ بر رخ دادن این اتفاقات تردیدی وجود ندارد و این مسئله را نقطه عطفی برای خود خواند.

وی افزود: کودکانِ تاثیرپذیر در حال تماشای همه این‌ها هستند و از ما یاد می‌گیرند. معتقدم هر کدام از ما وظیفه اخلاقی داریم که قضاوت درست را به کار ببندیم و الگوی رفتاری باشیم که امیدواریم آن‌ها مقلد آن باشند. آن‌ها باید از ما یاد بگیرند که آمریکا بزرگتر آن چیزی است که دیروز به تصویر کشیده شد.

رسانه‌های آمریکایی پیشتر گزارش دادند که «الین چاو» وزیر حمل و نقل کابینه دونالد ترامپ از سمت خود استعفا کرد.

ساعاتی پیش از آن سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا بعد از آنکه از رئیس جمهور این کشور درخواست کرد حمله هوادارانش به ساختمان کنگره را محکوم کند هم از سمت خود برکنار شده بود.

علاوه بر این، «رایان تالی» که مشاور و مدیر میز اروپا و روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا است، در اعتراض به اغتشاشات در کنگره آمریکا از سمت خود استعفا کرد. «میک مولوینی» سرپرست سابق رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و نماینده کنونی آمریکا در امور ایرلند شمالی هم یکی دیگر از مقاماتی بوده که در اعتراض استعفا کرده است.

روز چهارشنبه جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین دونالد ترامپ توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. در این اعتراضات چند نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند. 

پلیس کنگره اعلام کرد یکی از افسران این نیروها که در جریان حمله طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره مجروح شده و حالش وخیم بود، جان خود را از دست داد.

حوادث کنگره باعث شده دوباره بحث استیضاح ترامپ مطرح شود و نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مصمم به برکناری وی هستند و در همین راستا روند استیضاح را آغاز کرده‌اند؛ این در حالی است که تنها ۱۱ روز تا پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ باقیمانده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول