اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

احزاب تونسی: شهید سلیمانی بین مردم تونس جایگاه والایی دارد/منتظر انتقام هستیم

دو نفر از رهبران احزاب تونس ضمن تجلیل از مقام شامخ فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، تأکید کردند که وی جان خود را فدای اسلام و فلسطین کرد.

احزاب تونسی: شهید سلیمانی بین مردم تونس جایگاه والایی دارد/منتظر انتقام هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک سال از شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه بغداد توسط نظامیان تروریست آمریکایی گذشت.

خاطره سپهبد شهید هنوز در دل گروه‌های مختلف تونسی  زنده است و این گروه‌ها، همچنان قدردان پایبندی این شهید به اصول مقاومت و مسئله فلسطین هستند.

«مبارکه البراهمی» از رهبران حزب «التیارِ الشعبی» (جریان مردمی) تونس در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت که «هدف از عملیات ترور، متزلزل کردن مقاومت و ایجاد نوعی ناامیدی» بود.

البراهمی بر این باور است که آمریکا با این ترور قصد داشت کاری کند که محور مقاومت در مقابله با این کشور، در محاسبات خود بازبینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه علت اقدام آمریکا این بود که شهید سلیمانی و همراهانش، طعم تلخ شکست در عراق و ایران را به واشنگتن چشانده بودند، خاطر نشان کرد، محور مقاومت به دست شهید سلیمانی تقویت شد و جمهوری اسلامی ایران نیز از گروههای مقاومت حمایت کرد.

البراهمی ادامه داد، تلاش شهید سلیمانی، مداوم و به منزله پاسخی به اقدامات رژیم‌های عربی بود که برای عادی‌سازی سازمان‌یافته روابط خود با رژیم صهیونیستی انجام دادند.

این رهبر تونسی خاطر نشان کرد، شهید سلیمانی و فرماندهان و رهبران جمهوری اسلامی ایمان دارند که آنچه به زور گرفته شد، با زور نیز باید پس گرفته شود و جنگ‌های پیرامون فلسطین و سایر کشورهای عربی از طریق ابزارهای آمریکایی صورت می‌گیرد که تحت حمایت مالی رژیم‌های عربی انجام می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد، یک سال از این اقدام بزدلانه گذشت، ولی مقاومت همچنان ابزارهای خود را برای مقابله با استکبار و ابزارهای عربی آن، ارتقا می‌بخشد و پس از گذشت این مدت، انسان‌های آزاده، در پی پاسخی مسحکم هستند که در آن، انتقام شهید سلیمانی گرفته شود؛ پاسخی که در قواره حمله به شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس باشد.

شهید سلیمانی جان خود را در راه اسلام و فلسطین داد

«احمد الکحلاوی» رئیس سازمان مقاومت در برابر عادی سازی و صهیونیسم در تونس هم گفت که سپهبد سلیمانی در صدر مسائل امت اسلامی و مسئله فلسطین قرار دارد و در مقابله با تروریست‌ها و جلگیری از نفوذ آنان برای بر هم زدن امنیت منطقه، نقش مهمی داشت.

الکحلاوی تأکید کرد، شهید سلیمانی جانفشانی بزرگی کرد؛ تا جایی که زندگی خود را برای مسائل امت اسلامی و فلسطین فدا کرد.

این رهبر تونسی خاطر نشان کرد؛ جایگاه والای شهید سلمیانی در میان مردم تونس و کشورهای عربی به خاطر نقش قهرمانانه وی در حمایت از مسئله فلسطین بود.

وی در عین حال گفت که این حمایت در حالی صورت گرفت که کشورهای عربی، به سوی عادیسازی با صهیونیستها با شتاب حرکت کردند.

الکحلاوی در پایان تصریح کرد: «ژنرال مقاومت، با نقش قهرمانانه خود در حمایت از محور مقاومت در بسیاری از کشورهای عربی، تأثیرات بسیار بزرگی داشت و پس از خود، برای مقابله با طرحهای آمریکایی-صهیونیستی میراث گرانبهایی برای محور مقاومت بر جای گذاشت».

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول