اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

رئیس فدراسیون ووشو به بشاگرد سفر کرد/ اسطوره ووشو جهان در رینگ خاکى «گافر»

رئیس فدراسیون ووشو جمهورى اسلامى ایران با سفر به بشاگرد از محل تمرین سانداکاران گافر و پارامون دیدن کرد.

رئیس فدراسیون ووشو به بشاگرد سفر کرد/ اسطوره ووشو جهان در رینگ خاکى «گافر»

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، امیر صدیقى ایران روز پنجشنبه ١٨ دى‌ماه جارى با سفر به منطقه بشاگرد واقع در شرق استان هرمزگان ضمن دیدار با ووشوکاران سندرک و بشاگرد از محل تمرین سانداکاران گافر و پارامون دیدن کرد.

در این سفر یک روزه، حسین اوجاقى نائب‌رئیس فدراسیون و علیرضا بهرمن رئیس هیأت ووشو هرمزگان به اتفاق اعضاى این هیأت، امیر صدیقى را همراهى کردند.

رئیس و نائب رئیس فدراسیون ووشو در طول این سفر در توقفى کوتاه در بخش سندرک شهرستان میناب با ووشوکاران و مسؤولان این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسؤولان فدراسیون ووشو در بدو ورود به شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد با استقبال رسمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و بخشدار گافر و پارامون با حضور در مقبره شهداى گمنام ضمن اداى احترام به مقام شامخ شهیدان با ووشوکاران و فرماندار بشاگرد دیدار کردند و حسین اوجاقى سرمربى تیم ملى بزرگسالان ووشو کشورمان به تمرین کوتاهى با سانداکاران این شهر پرداخت.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه این سفر در مسیر گافر و پارامون با ووشوکاران روستاى نَصَرى دیدار کرد. ووشوکاران این روستا با تقدیم هدایایى از نوع صنایع دستى منطقه، سخاوتمندى بشاگردى خود را بجاى آوردند.

مسؤولان فدراسیون ووشو با حضور در روستاى دوگنویر از بخش گافر و پارامون به‌عنوان قلب ووشوى بشاگرد با ورزشکاران این رشته دیدار کردند.

حضور تمامى اهالى روستا اعم از مرد و زن، پیر و جوان، استقبال پرشور و شایسته‌اى را از رئیس و نائب‌رئیس فدراسیون ووشو بجاى آوردند که این خود نشان از علاقمندى مردم گافر و پارامون به این ورزش بود.

حسین اوجاقى اسطوره جهانى ووشوى ایران با حضور در رینگ خاکى گافر و پارامون با ووشوکاران روستاى دوگنویر به تمرین ساندا پرداخت که با تشویق پیاپى اهالى روستا همراه بود.

امیر صدیقى رئیس فدراسیون ووشو ایران در جمع مردم گافر و پارامون گفت: علاقمندى به این منطقه کهن، ما را به بشاگرد کشاند چراکه مشتاق بودم با ووشوکاران گافر و پارامون از نزدیک دیدار کنم.

وى افزود: براى این منطقه بایستى کار اساسى و زیربنایى از نظر آموزش اصولى و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها انجام شود.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: با از سرگیرى اردوهاى تیم ملى جوانان از سه تن از سانداکاران گافر به‌همراه مربیشان دعوت مى‌شود جهت بالا بردن تراز فنى، چند روزى در اردوى تیم ملى حضور یابند تا گامى مؤثر در جهت بالا بردن انگیزه آنان برداشته شود.

صدیقى عنوان داشت: در صورتى که قطعه زمینى را در گافر به ووشو اختصاص دهند با دعوت از خیرین و گروه‌هاى جهادى نسبت به ساخت یک سالن سقف کوتاه در این منطقه محروم اقدام خواهد شد.

وى در پایان ضمن آرزوى موفقیت براى تمامى ووشوکاران بشاگردى یادآور شد: گرمکن‌هایى از سوى فدراسیون ووشو براى ووشوکاران بشاگرد تهیه شده است که در هفته جارى با همکارى هیأت ووشو استان بین آنان توزیع خواهد شد.

در ادامه این دیدار، حسین اوجاقى نائب‌رئیس فدراسیون ووشو با بیان سخنانى اظهار داشت: امروز یکى از خاطره‌انگیزترین سفرهاى ورزشی من بود.

وى ادامه داد: یک دوره مربیگرى تخصصى ساندا قرار است طى ماه‌هاى آینده در آکادمى ووشو مجموعه ورزشى آزادى تهران برگزار شود که در این دوره هر استان مجاز است تنها یک نفر را معرفى کند که در این سفر با هماهنگى‌هاى صورت‌گرفته با رئیس محترم فدراسیون و کسب مجوزهاى لازم، مقرر شد، سه تن از مربیان شهرستان بشاگرد هم در این دوره حضور یابند.

این اسطوره جهانى ووشو در پایان افزود: قول مى‌دهم طى ماه‌هاى آتى با حضور در گافر، سه روز را در این منطقه بمانم و با ووشوکاران به تمرین ساندا بپردازم.

لازم به ذکر است، در طول این سفر، بسته‌هاى معیشتى که از سوى هیأت ووشو هرمزگان با همکارى ستاد اجرایى فرمان حضرت امام(ره) استان تدارک دیده شده بود، بین ووشوکاران شهرستان بشاگرد توزیع شد.

دیدار رئیس و نائب‌رئیس فدراسیون ووشو جمهورى اسلامى ایران با حاج امیر والى از جهادگران باسابقه بشاگرد از دیگر برنامه‌هاى این سفر بود که در خبرهاى بعدى به ابعاد دقیق و دستاوردهاى آن خواهیم پرداخت.

این اقدام به‌عنوان چهارمین و آخرین برنامه هیأت ووشو هرمزگان به‌مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانى و یاران باوفاى ایشان انجام شد.

چهار برنامه از سوى هیأت ووشو هرمزگان به‌مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانى تدارک دیده شده بود که سه برنامه گذشته آن تحت عنوان غبارروبى و عطرافشانى گلزار شهدا، برگزارى مسابقات همگانى تاى‌چى در ساحل خلیج فارس و یادواره نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانى برگزار شده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول