اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۹ دی ماه عامل به حرکت در آمدن حکومت اسلامی در سراسر کشور شد/ کسی به جو بایدن امید نداشته باشد

امام جمعه فیروزآباد گفت : قیام خونین مردم قم در ۱۹ دیماه ۱۳۵۶ عامل به حرکت در آمدن حکومت اسلامی ایران در سراسر کشور شد.

۱۹ دی ماه عامل به حرکت در آمدن حکومت اسلامی در سراسر کشور شد/ کسی به جو بایدن امید نداشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، آیت الله سید عزیزاله هاشمی زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد که در مصلی این شهر برگزار شد ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ۱۹ دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ اظهار داشت:، بدون تردید ۱۹ دی ماه یکی از مقاطع مهم فراموش نشدنی تاریخ سیاسی امت اسلامی ما است.

وی افزود: این قیام عامل به حرکت در آمدن حکومت اسلامی ما در سراسر کشور شد زیرا بعد از قم ، مردم تبریز و پس از آن سایر استانها به تبعیت از قم و تبریز یکی پس از دیگری تحت عنوان چهلم شهدا قیام کردند.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: حرکت مردم قم که در رأس آن طلاب حوزه علمیه و اساتید و حوزه علمیه قم قرار داشت باعث شد که نقطه شروع انقلاب یکپارچه فریادها در سراسر کشور علیه حکومت شاه و آمریکای جنایتکار بلند شود.

هاشمی زاده این روز بزرگ را به پیشگاه صاحب زمان ولی عصر(عج) و نایب بر حقش امام خامنه‌ای و امت اسلامی تبریک گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۴ دیماه روز انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به امامت جمعه تهران در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی رضوان الله این روز را به امت و امام تیریک گفت.

امام جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از خطبه های عبادی ،سیاسی این شهرستان با بیان این که روز دوشنبه ایران اسلامی رسما غنی سازی اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را آغاز نمود اضافه کرد: این اقدام بر اساس طرح مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم ها صورت گرفت.

هاشمی زاده با بیان این که این اقدام طبیعی و منطقی است و پیامی به بدعهدی های اروپایی‌ها و آمریکای جنایتکار می‌باشد گفت: سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون سالانه حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی فردو در قم تولید کند.

وی بیان داشت: البته این مقدار از اورانیوم هم برای نیازمندی های صلح‌آمیز صنایع کشور و هم برای ذخیره سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این حق مسلم جمهوری اسلامی بوده که در ماده ۳۶ برجام صریحاً عنوان شده چنانچه مسیرهای مشخص شده در برجام عملی نشود ایران حق خود می‌داند که غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کند و به گفته رئیس جمهور برجام یک ساز کار برای لغو همه تحریم‌ها بود که متاسفانه تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه مضاعف هم شد.

امام جمعه فیروزآباد همچنین در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه این شهرستان با اشاره به سخنی در خصوص رئیس جمهور منتخب آمریکا یعنی جو بایدن خاطر نشان کرد: جو بایدن طراح نقشه تجزیه غرب آسیا است و دقیقاً سه سال پس از اشغال عراق توسط آمریکا و پس از شکست سنگین صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه ، سالها رئیس کمیته سیاست آمریکا در مجلس سنای آمریکا بود.

هاشمی زاده تصریح کرد: جو بایدن در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز نوشت راه حل برون رفت از بحران عراق این است که این کشور را به سه منطقه کرد نشین، سنی نشین و شیعه نشین تقسیم کنیم.

وی با بیان این که جو بایدن ۱۸ ماه بعد به عنوان معاون اوباما اقدام به اجرای این طرح کرد افزود: او در طرح خود که موسوم به مسیر سوم بود اعلام کرد ما در عراق از الگوی نقشه خود در بوسنی و هرزگوین استفاده خواهیم کرد چون آمریکا در بوسنی و هرزگوین اقدام به تفرقه میان اقوام و جدا کردن کروات ها، صرب‌ها و اختلاف میان مسلمانان نسل‌کشی را آغاز کرد.

امام جمعه فیروزآباد ادامه داد: او می‌گوید کردها، سنی‌ها و شیعیان باید به جان هم انداخت و یک نسل کشی شبیه کشتار مسلمانان در بوسنی و هرزگوین در کشور عراق به راه انداخت.

هاشمی زاده گفت: به همین منظور سال ۲۰۱۱ میلادی نقطه آغاز ورود نیروهای مسلح تکفیری و داعشی برای تجزیه عراق و برادرکشی میان عراق و سوریه به راه انداخته شد.

وی تصریح کرد: بنابراین کسی امید نداشته باشد به جو بایدن، چراکه او خواهان اجرای طرح خود در خاورمیانه است و به فضل الهی و خون شهدای مدافع حرم و تلاش نیروهای مسلح ما مانع از این خواهد شد و طرح آمریکایی جو بایدن نمی‌تواند کاری از پیش برد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول