اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شهر موشکی سواحل خلیج فارس توان دیپلماسی کشور را ارتقاء می‌دهد

امام جمعه قشم گفت: رونمایی از شهرک موشکی در سواحل خلیج فارس و رزمایش اخیر ارتش، پشتوانه‌ای برای تقویت توان دیپلماسی کشور است.

شهر موشکی سواحل خلیج فارس توان دیپلماسی کشور را ارتقاء می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروزدر خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: رونمایی از شهر موشکی در سواحل پهناور خلیج فارس توسط سردار سلامی، یکی از قدرت‌های مهم و با ارزش بازدارند و پاسخی محکم به تحرکات دشمنان است.

وی افزود: تجهیز سراسر سواحل خلیج فارس به موشک‌های دور برد و نقطه‌زن سپاه پاسداران و رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران، تکیه‌گاه‌های مقتدری است که می‌توانند پشتوانه‌ای برای عملکرد قوی در دیپلماسی باشد.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: ارتش با نمایش گذاشتن نمایشگاهی از انواع پهپادها، جهان را به شگفتی واداشت.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: اهمیت قدرت پهپادی ایران آنجا مضاعف می‌شود که در کنار قدرت موشکی ایران قادراند تا اهداف چهار هزار کیلومتری را بدون هدف قرار گرفتن شناسایی و منهدم کنند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون نه تنها منتاژ گننده پهپاد نیست بلکه با ایمان و تعهد متخصصان جوان خود به تولید کننده و صادر کننده‌ای مقتدر تبدیل شده است.

حاج قاسم هزینه‌های هنگفت غرب در خاورمیانه را بر باد داد

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: هزینه های فرآوانی آمریکا و غرب در منطقه با تلاش‌های جبهه مقاومت و سردار سلیمانی بی‌ثمر مانده است.

دکتر تارم افزود: رشادت‌های حاج قاسم و ابومهدی‌ المهندس اجازه نداد این هزینه‌ها برای استکبار نتیجه‌ای در پی داشته باشد و از جنگ‌های ترکیبی و نیابتی راه به جایی ببرند.

وی با بیان اینکه دشمن برای تغییر در محاسبات مردم و مسوولان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، گفت: در روزهای اخیر شاهد چند کار مهم در کشور بودیم که مقصداق عینی قدرت نظام اسلامی و تحقق شعار محوری «ما می توانیم» به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: آزمایش انسانی واکسن کرونا در سایه تحریم‌ها که امروز هم رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده و آن را از افتخارات بزرگ نظام اسلامی برشمردند یکی از این اقدامات است.

حجت‌الاسلام تارم با تکیه بر منویات اخیر رهبر معظم انقلاب ورود واکسن از انگلیس و آمریکا به کشور را ممنوع دانست و تاکید کرد: این کشورها در درمان مردم خودشان ناتوان هستند و چه بسا بخواند واکسن را روی سایر ملت‌ها امتحان کنند.

وی اظهار کرد:  طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام و اجرایی شدن آن مطابق با بندهای برجام است و جایی برای سوءاستفاده وجود ندارد.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: غرب، اروپا و آمریکا حق اعتراض و طلبکاری در خصوص برجام را ندارند چرا که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

فتنه‌گران داخلی از ترامپ درس بگیرند

دکتر تارم تصریح کرد: حادثه چهارشنبه شب آمریکا واقعیت این کشور را برای جهان هویدا کرد و این از محاسن ریاست جمهوری ترامپ است.

وی افزود: کشوری که در دموکراسی با مشکل مواجه است حق تعیین تکلیف برای سایر ملل را ندارد.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به اقدام ترامپ مبنی بر حضور در تلویوزیون این کشور و درخواست از هواداران برای ترک کنگره و حفظ آرامش، تصریح کرد: فتنه‌گران داخلی سال 88 که تا کنون اظهار پشیمانی نکرده‌اند باید از  اقدام درس بگیرند.

حجت‌الاسلام تارم درگذشت آیت‌الله مصباح‌یزدی را تسلیت گفت و ادامه داد: فقدان این عالم ضایعه‌ای برای همه بویژه بُعد اندیشه و معارف دینی است.

لزوم اهتمام نسل جوان در فراگیری قرآن

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه اول مبحث تبیین معارف سوره سوره حجرات را پی گرفت و افزود: در برابر رسول خدا(ص)، اهل بیت(ع)، قرآن، مسجد و اماکن مقدسه باید نهایت ادب را به کار گرفت.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: همه مسلمانان باید نسبت به آشنایی و فراگیری تلاوت صحیح قرآن و در مرحله بعد تجوید و حفظ قرآن اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: بویژه نسل جوان باید در این مسیر گام بردارند و مطالبه رهبری در این زمینه را تحقق ببخشند.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: بستر لازم در جزیره قشم برای یادگیری، حفظ و فراگیری معارف قرآنی فراهم است و باید از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشت.

حجت‌الاسلام تارم تصریح کرد: قرائت اذکار و ادعیه باید با صدای کم و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران انجام شود؛ صلوات نیر باید آشکارا فرستاده شود اما نه این معنا که از حالت عادی خارج شود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول