اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فوت دو مادر باردار مازندرانی و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

پرونده دو مادر باردار مازندرانی در دو مرکز خصوصی و دولتی در حالی باز شده است که مسؤولان درمان دانشگاه علوم پزشکی، با وجود پیگیری‌های متعدد خبرنگار فارس حاضر به پاسخگویی در این ارتباط نشده‌اند.

فوت دو مادر باردار مازندرانی و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|براساس اطلاعات پزشکی قانونی طی ۴۰ روز اخیر دو مادر باردار در دو مرکز دولتی و خصوصی مازندران فوت کردند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پیگیری خبرنگار فارس از فوت دو مادر باردار مازندرانی در دو مرکز دولتی و خصوصی خبر داد.

پرونده اول مربوط به مادر باردار ۱۸ ساله بود که بر اساس اطلاعات منتشر شده در بیمارستان امام خمینی ساری فوت کرده است و پرونده دوم مربوط به مادر بارداری است که در بخش خصوصی و در بیمارستان امیر مازندرانی فوت کرده و مستندات تهیه شده بیمارستان به پزشکی قانونی ارسال شده است.

 

محمدمهدی غفاری رئیس بیمارستان امام خمینی ساری در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس درباره علت فوت مادر باردار ۱۸ ساله، اظهار کرد: مستندات برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی استان مازندران ارسال شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری با اعلام اینکه بیمار پس از زایمان با حال مناسب از بیمارستان ترخیص شده است،گفت: این مادر باردار در مراجعه بعدی پیش از حضور در بیمارستان امام خمینی ساری در یکی از مراکز شهرستانی پذیرش شده بود.

وی اضافه کرد: براساس مستنداتی که در اختیار داریم و بررسی انجام شده این مادر باردار پیش از رسیدن به بیمارستان امام خمینی ساری فوت کرده بود.

غفاری خاطر نشان کرد: بررسی بیشتر پرونده این مادر باردار برعهده پزشکی قانونی است باید اعلام نظر این مجموعه باشیم.

وی با اعلام اینکه این بیمار احتمالا مبتلا به کرونا بوده است، گفت: اعلام نظر در این ارتباط را برعهده پزشکی قانونی می‌گذاریم.

منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی هستیم

اصفهانی‌زاده رئیس بیمارستان امیر مازندرانی ساری،درباره علت فوت این مادر باردار، اظهار کرد: هنوز علت خاصی برای فوت این بیمار نمی‌توانیم اعلام کنیم.

وی اضافه کرد: باید پزشکی قانونی در این به صورت رسمی اعلام نظر کند.

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی ساری، ادامه داد: بنده بدون مستندات نمی‌توانم حرف بزنم و در این باره باید مرجع قانونی که وظایف مشخصی دارد اعلام نظر کند و اگر تبعاتی هم داشته باشد باید بپذیریم.

وی در پاسخ به این سوال که در بررسی اولیه چه نتایج حاصل شده است، پاسخ داد: هیچ اظهار نظری در این ارتباط نمی‌توانم انجام دهم.

اصفهانی‌زاده با اعلام اینکه همه دستوراتی که در مرکز ما انجام می‌شود، بر اساس دستورات پزشک معالج و پرسنل هم در اختیار پزشک معالج هستند.

گشوده شدن پروند فوت دو نوزاد

وی درباره علت فوت یک نوزاد که به تازگی از بخش زنان زایمان خارج شده و پزشک معالج سلامت نوزاد را تایید کرده اما فوت کرده است، گفت: پرونده این فوتی هم در پزشکی قانونی ارسال شده است.

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی ساری اضافه کرد: دو نوزاد فوت شده داشتیم که یکی مکونیم دفن کرده و دیگر وزن یک و ۳۰۰ داشته است که در این ارتباط هم پزشکی قانونی باید اعلام نظر کند.

در پاسخ به این سوال که بیمار ۶ روز بعد از زایمان و پس از ارجاع به بیمارستان فوت کرده است،گفت: در بررسی اولیه تست کرونا این بیمار تایید شده و مستندات آن موجود است اما برای بررسی بیشتر علت فوت منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی مازندران هستیم.

خبرنگار فارس موضوع را از طریق ایرج محمدی پدر نوزاد فوت شده پیگیری کرده است.

محمدی با اعلام اینکه پیگیری ما دو بخش دارد، افزود: برای مشخص شدن علت فوت و کوتاهی بیمارستان شکایت کردیم.

وی اضافه کرد: از زمان به دنیا آمدن نوزاد تا فوتش پزشک آنکال بیمارستان بر بالین نوزاد ما حاضر نشده است و ما هم این موضوع را از طریق قانونی تا به دست آمدن نتیجه مشخص پیگیری می‌کنیم.

سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

تلاش ما برای گفت‌وگو با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت نظارت‌ها و اقداماتی که قرار است دانشگاه در این زمینه انجام دهد به دلیل عدم پاسخگوی اسدی معاون درمان دانشگاه به نتیجه نرسیده؛ انتظار است که مسؤولان و متولیان دانشگاه علوم پزشکی پاسخ روشنی درباره وضعیت نظارت‌ها و تعیین علت فوت و نحوه برخورد در صورت اثبات قصور به رسانه‌ها پاسخ دهند.

آنچه که انتظار است دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آن باید پاسخ دهد، وضعیت نظارت بر عملکرد و رفتار مراکز درمانی در قبال مادران باردار و نوزدان تازه متولد شده است.

وضعیت پرونده‌های بازشده مربوط به فوت مادران باردار و اقداماتی که دانشگاه در قبال قصور برخی از پزشکان و مراکز درمانی انجام داده است؟

میزان حساسیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در قبال مادران باردار در ایام شیوع کرونا و اقداماتی که در دست انجام دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول