اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مسوولین از خواب آمریکا بیدار شوند

امام جمعه ساوه گفت: مسوولین از خواب آمریکا و مذاکره با آن بیدار شوند چرا هنوز بعضی‌ها به توبه آمریکا و روابط با آن امیدوارند.

مسوولین از خواب آمریکا بیدار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسین ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به وضعیت آمریکا در جریان انتخاب رئیس جمهور این کشور گفت: تایتانیک آمریکا در حال غرق شدن است، روز سیاه، لکه ننگ، شرم آور و تکان دهنده عناوینی است که خودشان مطرح کردند  و حتی ملت معترض خودشان را تروریست خواندند.

وی افزود: همان طور که باراک اوباما و دیگر مسئولان آمریکایی گفته‌اند این لکه ننگ در تاریخ آمریکای مدعی حقوق بشر و دموکراسی خواهد ماند و دیگر ادعا نکند که آمریکا برای جهانیان الگوی دموکراسی است، غربزده‌ها و غربگراهای داخلی توجه کنند.

خطیب نماز جمعه ساوه نحوه موضع گیری دول اروپایی و دولت جو بایدن و کنگره آمریکا در این خصوص را جالب توجه دانست و عنوان کرد: دول اروپایی از معترضان خواستند به اراده و رای مردم احترام بگذارند و تسلیم نتایج انتخابات شوند و همزمان جو بایدن گفته که این مخالفت‌ها، شیشه شکستن‌ها و حمله به نمایندگان، اعتراض نیست، یک شورش علیه کشور است و این هرج و مرج و بی‌نظمی و مرز فتنه است و باید پایان یابد. 

حجت الاسلام حسینی اشاره‌ای به نحوه موضع گیری‌ها و فعالیت رسانه‌ها در قبال اغتشاش سال 88 و آشوب انتخابات آمریکا افزود: شبکه بی بی سی به جای پخش زنده این اعتراضات و درگیری‌ها، برخلاف فتنه 88، پخش موسیقی داشت، سئوال این است چرا فتنه 88، کودتا و شورش نبود و مستقیم پخش می‌شد و به جای محکوم کردن، حمایت همه جانبه می کردند . 

وی تصریح کرد: البته آنها با یک عقلانیت پس از اعلام قطعی آراء توسط کنگره، به شورش پایان دادند برخلاف فتنه گران داخلی که هنوز پس از 11 سال به جای عذرخواهی و توبه، طلبکارند، آقایان به جای سفارش آمریکا به توبه، این فتنه گران را به توبه دعوت کنید.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه به جای دوقطبی سازی شیعه و سنی و اهانت به مقدسات و تحریکات مذهبی و قومی، همه باید علیه دشمنان مستکبر، علیه دشمنان ایران و اسلام فریاد بکشیم گفت: به شرط اتحاد و انسجام ملی و دینی بویژه در دهه بصیرت فتح و ظهور نزدیک خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه بیشتر به لوایح مربوط به FATF اشاره و بیان کرد: بدون این لوایح ما برای دور زدن تحریم‌‌ها و خنثی کردن آن چاره داریم و داریم عمل می‌کنیم اما با تصویب این لوایح خودمان را خلع سلاح می‌کنیم و فشار تحریم ها چند برابر می‌شود. 

وی تصریح کرد: فریب دوقطبی سازی معیشت و مذاکره و یا تصویب این لوایح را نخورید این ادعاها بی اساس و شگردی برای تحمیل مذاکره و سلطه دشمنان و تداوم خسارت بار برجام است. لذا وزیر امور خارجه در مجلس با صراحت گفت با تصویب این لوایح نیز هیچ تضمینی برای تسهیل روابط بانکی بین المللی و راه اندازی سوئیفت وجود ندارد. 

امام جمعه ساوه افزود: مسوولین از خواب آمریکا و مذاکره با آن بیدار شوند چرا هنوز بعضی‌ها به توبه آمریکا و روابط با آن امیدوارند.

حجت الاسلام حسینی ارتحال جانگداز آیت بصیرت و حکمت، علامه مصباح یزدی را یک خسارت بزرگ به حوزه های علمیه و بلکه حوزه های معارف دینی و جبهه انقلاب و رهبری دانست و گفت: آن مرحوم تمام قد از اسلام، اهل بیت، امام و رهبری معظم و انقلاب و نظام اسلامی دفاع جانانه می‌کرد و در همه میدان هایی که احساس نیاز به حضور ایشان بود حضوری انقلابی داشت.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول