اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 42 هزار و 761 نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، 42 هزار و 761 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که ابتلای 63 نفر طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید 19 در زنجان به 42 هزار و 761 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بنا برگزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار مبتلایان سرپایی به بیماری کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی تا ظهر امروز 36 هزار و 112مورد بوده است که ابتلای 54 مورد از آن‌ها طی  ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 42 هزار و 761 نفر رسیده است.

بر اساس همین گزارش از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 649 نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار و 483 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

در حال حاضر 167 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 9 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 105 نفر جان خود را از دست داده‌اند که فوت یک نفر از این مجموع طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 553 نفر اعلام شده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در یکی از جلسات برگزار شده در استانداری زنجان با بیان اینکه با وجود آماده سازی قرنطینه‌ها افراد حاضر به سپری کردن دوره نقاهت خود در این مراکز نیستند، اظهار داشت: در این خصوص سالمندان بدون سرپرست باید جدا سازی و در این مراکز نگهداری شوند.

خدابخش مرادی نافچی ادامه داد: تسهیلات اعطایی در حوزه‌های مختلف به سالمندان توسط هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد باید انجام و این مهم ساماندهی شود و بر این مبنا باید دید از اول آذر تا کنون چه تسهیلاتی داده شده و تا پایال سال به چه نحو انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: جهت گیری و برنامه ریزی انجام گرفته و با مشارکت مردمی تلاش می‌شود که پیک سوم کرونا به واکسن ارتباط داده شود تا به پیک چهارم وارد نشویم که این از جمله مهمترین رویکرد ستاد ملی و استانی کرونا است که در این خصوص مداخلاتی در حال انجام است.

مرادی با اشاره به اینکه در کمیته پشتیبانی و جلب مشارکت‌های مردمی شاخصی برای توزیع اقلام نیازمندان باید تعریف شود، افزود: در ستاد مواسات مصوبه‌ای در حال تهیه است که همه دستگاه‌های اجرای نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مومنانه اقدام می‌کنند اما قبل از توزیع باید هماهنگی لازم با استانداری انجام دهند.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول