اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها به ضرر ما است/ اقتصاد را نباید به سیاست‌بازها بدهیم

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: اصرار نداریم که آمریکا به برجام برگردد، اما اگر این بازگشت بدون لغو تحریم‌ها باشد، ما ضرر خواهیم کرد.

برگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم‌ها به ضرر ما است/ اقتصاد را نباید به سیاست‌بازها بدهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند با انسان‌های پرهیزکار است، با کسانی که نیکوکار و باتقوا هستند، همراه بوده و هدایتشان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که گناه می‌کند در حالی که به گناه مشعول است، از ولایت الهی خارج می‌شود، این چنین فردی در تحت ولایت حضرت صاحب‌الامر نیست، و این یک هشدار و بیدارباش برای همه افراد است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در ادامه با اشاره به مناسبت‌های ماه جاری، بیان داشت: در دهه بصیرت قرار داریم، امسال این دهه مصادف با ایام فاطمیه و گرامی‌داشت حماسه 9 دی و همچنین نخستین سالگرد سردار شهید حاجقاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت محسن فخری‌زاده و ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی شد.

شاهرخی به قیام مردم قم در نوزدهم دی‌ماه علیه رژیم ستم‌شاهی اشاره و تصریح کرد: این قیام یک حرکت عظیم بر ضد افراد خواهان دین‌زدایی و اسلام‌زدایی بود، افرادی که به دنبال حاکم کردن اشرافی‌گری بر جامعه دینی بودند.

وی با بیان اینکه قیام مردم قم در ادامه قیام 15 خرداد بود، افزود: این اقدامات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: برای سرافرازی وسربلندی پرچم اسلام و حاکم‌شدن آموزه‌های اسلامی انقلاب کردیم، جمهوری اسلامی یعنی جمهوری که در خدمت همه مردم باشد و نه در خدمت خواص و اسلامی است به این معنی که حاکمان پایبند و ملزم به شرع مقدس و دین اسلام باشند.

شاهرخی اظهار داشت: ممکن است کسانی از بین راه بیایند و بخواهند در این مسیر تغییر ایجاد کنند، اما تا جان در بدن داریم در این مسیر محکم می‌ایستیم و از آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی پاسداری می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه تحریم‌ها بایستی متوقف شود، افزود: با این وجود برنامه‌ریزی‌ها نباید موکول به این موضوع شود و سازندگی منتظر توقف تحریم‌ها نشود.

وی با بیان اینکه موظف به دفاع از کشور در بیرون از مرزها هستیم، گفت: در این راه از دوستان خود حمایت خواهیم کرد، اصرار نداریم که آمریکا به برجام گردد و اگر این برگشت بدون لغو تحریم‌ها باشد، ما ضرر خواهیم کرد.

شاهرخی، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را وظیفه همگان عنوان و خاطرنشان کرد: برخی‌ها به دلیل داشتن بصیرت، علاوه بر امورات ظاهری، باطن و حقایق کارها را متوجه می‌شوند، چرا که یک فرد بصیر دارای نیروی درونی است که به وسیله آن می‌تواند حقایق امور را درک کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه خلقت آفرینش بر پایه بصیرت بنا شده است، افزود: اینکه انسان جسم جان‌دار و بی‌جان را می‌بیند و متوجه وحدتی در این تعددها می‌شود، به معنای بصیرت داشتن است.

وی اظهار داشت: گاهی وابستگی‌های دنیوی چشم بصیرت را از انسان می‌گیرد، از این‌رو تقوای الهی و زمان‌شناسی به‌موقع همچون قیام مردم قم، راه رسیدن به بصیرت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، داشتن قوه تجزیه و تحلیل را دیگر مولفه فرد بصیر برشمرد و خاطرنشان کرد: درک مسائل پیچیده و شناخت نیرنگ‌های دشمنان، پیروی از ولایت و رهبری جامع‌الشرایط از دیگر خصوصیات انسان بصیر است.

شاهرخی با اشاره به بینش عمیق مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: عدم دلبستگی به دنیا، تربیت شاگردان بسیار و تالیف کتاب‌های زیاد از ویژگی‌های این عالم بصیر بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه مردم بایستی در این زمان حساس هوشیارتر باشند، افزود: آمریکا در جنگ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شکست خورده است، ترامپ و نتانیاهو با وجود تحرکات بسیار شکست خوردند، همچنان‌که از ابتدای انقلاب شاهد شکست‌های پی‌درپی دشمنان علیه ملت ایران هستیم.

وی ادامه داد: مقاومت و سرافرازی ایران اسلامی را در 42 سال پیروزی انقلاب شاهد هستیم، ایران اسلامی جایگاه خود را در فناوری موشکی به رخ جهان کشیده است، اکنون بزرگترین رزمایش پهپادی را برگزار کرده و در راستای منافع خود در ردیف قدرت‌های برتر دنیا از این منظر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم تقویت تولید داخل برای کاهش تورم و بیکاری در استان، تحقق این مهم را مستلزم برقراری عدالت اجتماعی و قضائی و سپردن امور به افراد توانا و متعهد دانست.

شاهرخی با بیان اینکه اقتصاد مردم را به دست افراد سیاست‌باز ندهیم، افزود: اقتصاد کشور را به دست افراد ناتوان و ناآگاه قرار ندهیم، بلکه به افراد مجرب و کارگشا و جهادی سپرده شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شیوع کرونا و وضعیت زرد لرستان، بیان داشت: انتظار می‌رود با ستاد کرونا همکاری کرده و از اجتماعات برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی خودداری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول