اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز غنی‌سازی 20درصد پاسخ محکم به بدعهدی‌ها

امام‌جمعه رودسر با بیان اینکه آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم پایان انفعال ایران در بدعهدی‌های آمریکا و اروپا است، گفت: کار مجلس و دولت خوب بود و این اقدام درواقع پایان انفعال 7.5 ساله ایران در بدعهدی‌های آمریکا و غرب در تعهدات برجام بود.

آغاز غنی‌سازی 20درصد پاسخ محکم به بدعهدی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رودسر با گرامیداشت یاد و خاطره دو عالم مجاهد مرحوم یزدی و مصباح یزدی که در همه صحنه‌های انقلاب کنار امام (ره) و رهبر معظم بودند، اظهار کرد: در فتنه سال ۸۸ که فتنه گران برای براندازی نظام تلاش می‌کردند تا اسلام آمریکایی را در کشور حاکم کنند این عالم ربانی با سینه سپر کردن جانانه در مقابل فتنه گران از ولایت دفاع کرد.

وی با گرامیداشت ۱۹ دی سالروز قیام خونین مردم بصیر و انقلابی قم و طلاب حوزه قم در دفاع از حریم ولایت افزود: این قیام در سال ۵۶ سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) شد.

امام‌جمعه رودسر با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در رابطه با برجام و اوضاع آمریکا و استکبار تصریح کرد: درحالی‌که عده‌ای خائن می‌خواهند پیام و محتوای حماسه ۱۹ دی تحریف شود باید برای حفاظت آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه خائنان به انقلاب برای تحریف حقایق انقلاب و عوض کردن جای شهید و جلاد برای نسل جوان ما تلاش می‌کنند، گفت: حماسه ۱۹ دی که اعتراف مردم به رژیم ضد دین و اشرافی و ظالم بود از قم آغاز شد و به سراسر کشور سرایت کرد این قیام ملی حرکت ضدآمریکایی و استکباری بود که امتدادش تا امروز ادامه دارد و ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه حماسه ۱۹ دی سال ۵۶ نخستین ضربه تبری ابراهیم بت‌شکن بر بت بزرگ آمریکا بود، افزود: آقایانی که امروز دلشان برای رفاقت با آمریکا هنوز لک می‌زند در دوره شاه پهلوی کشور ایران مال آمریکا بود نتیجه این حضور فقر مالی، فقر علمی و فقر فرهنگی و ویرانی برای این مملکت به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه در حماسه ۱۹ دی برای همیشه آمریکا از ایران اخراج شد، بیان کرد: آنچه آمریکایی‌ها می‌خواستند در سال ۸۸ بر سر ملت ایران بیاورند بر خودشان آمد و باعث تمسخر همه دنیا شده است.

خطیب جمعه رودسر با بیان اینکه گام اول برگشت آمریکا به برجام باید با رفع تحریم‌های ظالمانه همراه شود، تصریح کرد: ما اصراری برای بازگشت آمریکا به برجام نداریم اگر تحریم‌ها برداشته نشود چه‌بسا برگشت آمریکا به برجام ممکن است مضر هم باشد بنابراین رفع همه تحریم‌ها مطالبه ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به مصوبه راهبردی مجلس انقلابی برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم که دولت اجرا کرد، افزود: کار مجلس و دولت خوب بود و این اقدام درواقع پایان انفعال ۷.۵ ساله ایران در بدعهدی‌های آمریکا و اروپا در تعهدات برجام بود و این اقدام هرچند دیر آغاز شد اما بایستی این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول