اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش هزینه‌های جاری دولت مغایر اقتصاد مقاومتی است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری دستگاه‌ها گام مهمی در کاهش هزینه‌های اداره کشور بردارد.

افزایش هزینه‌های جاری دولت مغایر اقتصاد مقاومتی است

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مازندران، با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی بودجه جاری دولت در سال آینده اظهار کرد: این موضوع نگران‌کننده و مغایر سیاست اقتصاد مقاومتی است.

وی لایحه بودجه سالانه را برنامه اداره کشور دانست و افزود: بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده از ساختار منسجم و کارآمد در تنظیم هزینه‌ها برخوردار نیست.

کریمی‌فیروزجایی مهم‌ترین نقص لایحه بودجه سال آینده کشور را عدم تطبیق منابع با آمارهای واقعی بیان و تصریح کرد: ترسیم شرایط ایده‌آل برای افزایش بودجه جاری دولت در سال آینده داستان‌سرایی است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور از عزم قاطع مجلس برای واقعی کردن ارقام بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: مجلس درصدد است گام بزرگی در راستای اصلاح ساختار و تنظیم چارچوب‌های بودجه بردارد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با انتقاد از پیش‌بینی نامعقول درآمدها در لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت یادآور شد: فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در سال آینده و در شرایطی که امسال حداکثر ۸۰۰ هزار بشکه به فروش رفت، نامعقول است.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه پیشنهادی دولت با کسری ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است، بیان کرد: واقعی کردن ارقام درآمدی و مصارف در بودجه سال آینده‌تراز بودجه را مثبت خواهد کرد.

کریمی‌فیروزجایی جهت‌گیری لایحه بودجه سال آینده را مغایر اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اضافه کرد: این لایحه چشم‌انداز روشنی را برای رفع مشکلات معیشتی مردم در شرایط تحریمی ترسیم نمی‌کند.

نماینده مردم بابل با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های همپوشان در برابر اجحاف به اقشار نیازمند، گفت: چگونگی کمک دولت به اقشار آسیب‌پذیر در سال آینده و تقویت توان مالی آنان نامشخص است.

این مسؤول عنوان کرد: رویکرد مجلس در تصویب بودجه سال آینده اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید داخل و ظرفیت‌سازی برای رونق اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول