اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق| کشف 38 گالون ماده منفجره C4 طی عملیات پهپادی در الانبار

یک منبع آگاه در اداره اطلاعات نظامی عراق از کشف 38 گالون حاوی مواد منفجره خطرناک و چندین بمب و گلوله خمپاره در عملیات یک گروه پهپادی در غرب شهر الرمادی در استان الانبار خبر داد.

عراق| کشف 38 گالون ماده منفجره C4  طی  عملیات پهپادی در الانبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه امنیتی در اداره اطلاعات نظامی عراق (استخبارات) اعلام کرد که یک گروه پهپادی این اداره در عملیاتی پیشگیرانه در غرب شهر «الرمادی» مرکز استان «الانبار»، ۳۸ گالون حاوی ماده منفجره C4 را کشف کرد.

C4 یک ماده انفجاری با قدرت بسیار بالاست و  تروریستهای داعش در اغلب بمب های دست ساز خود از آن استفاده می‌‌کردند تا قدرت تخریبی بیشتری داشته باشد.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با «المعلومه» توضیح داد: نیروهای امنیتی از اداره اطلاعات نظامی عراق با هماهنگی سایر یگان‌های نظامی با پشتیبانی یک گروه از پهپادها در صحرای شهرستان «الحدیثه» در غرب الانبار یک عملیات تفتیش انجام دادند و طی آن ۳۸ گالون حاوی ۱۰ لیتر ماده خطرناک و منفجره  C4 کشف و ضبط کردند.

به گفته این منبع آگاه، نیروهای امنیتی همچنین ۱۵۵ گلوله خمپاره را توقیف کردند. این سلاح‌ها و تجهیزات توقیف شده مربوط به بقایای گروه تروریستی داعش در زمان کنترل بخش وسیعی از مناطق غرب الانبار است. نیروهای امنیتی همچنین به کمک اطلاعات به دست آمده، بمب‌های آماده انفجار را کشف کردند و تیم خنثی‌سازی مواد منفجره نیز چاشنی تمامی بمب‌ها و مواد منفجره مذکور را خنثی کردند.

استان الانبار عراق به دلیل داشتن مناطق صحرایی وسیع که شماری از داعشی‌های فراری در آن مخفی شده‌اند، از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است. به همین دلیل نیز آمریکایی‌ها در رقابت با محور مقاومت تلاش زیادی کردند تا میدان نبرد الانبار را تحت کنترل خود در آورند و پناهگاه امن‌تری برای سرکرده‌های داعش باشند. امادر نهایت این نیروها تنها در پایگاه «عین الاسد» در این استان متمرکز و مستقر شدند. لذا در واقع نیروهای الحشد الشعبی، ارتش، گارد مرزی، پلیس محلی و الحشد العشائری کنترل امنیت این استان را در اختیار خود دارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول