اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

آخرین جزئیات اجرای طرح« موتوریار» در پایتخت/ ۵ هزارموتور به پارکینگ منتقل نشد!

رئیس پلیس راهور پایتخت ضمن تشریح آخرین جزئیات اجرای طرح «موتوریار» در پایتخت گفت: با اجرای این طرح و آموزش به راکبان، ۵ هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشد.

آخرین جزئیات اجرای طرح« موتوریار» در پایتخت/ ۵ هزارموتور به پارکینگ منتقل نشد!

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین اقدامات پلیس راهور در طرح « موتوریار» اظهارداشت: پلیس راهورتهران بزرگ پنج هزار موتورسیکلت را در طرح موتور یار به پارکینگ نفرستاد. 

سردار حمیدی تصریح کرد: در طرح موتور یار که از چند روز پیش شروع شده و ادامه خواهد داشت تاکنون پنج هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشده و راکبین آنها در همان محل مورد آموزش و فرهنگ سازی قرار گرفته اند. 

وی گفت: چند دهه از طرح اعمال قانون و انتقال موتورسیکلت های متخلف به پارکینگ می‌گذرد و تکرار این اتفاق نه تنها در آموزش راکبین موتورسیکلت تاثیر نداشته بلکه باعث رسوب موتورسیکلت ها در پارکینگ ها نیز شده است. 

رییس پلیس راهور فاتب افزود : در این طرح پس از آنکه موتورسیکلت متخلف متوقف می شود راکب در همان محل توسط همکاران بنده آموزش دیده و جلیقه ای به وی تحویل می شود؛ در ادامه راکب با حضور درکنار پلیس راهور مستقر در محل در خصوص تخلفات همکاران خود به آنها تذکرات لازم را داده و در نهایت فرم مربوطه را پر می‌کند.

وی ادامه داد : در این طرح ابتدا راکب با نحوه عملکرد پلیس در معابر  آشنا شده و در وهله دوم با آموزشهایی که می بیند درصد تخلفات وی پس از این آموزش به مراتب کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش انتخاب خود موتور سوار متخلف است گفت : البته این آموزش و کمک به پلیس انتخاب خود راکب متخلف است و جریمه و انتقال به پارکینگ نیز در صورت قبول نکردن و پذیرش آموزش در انتظار موتورسوار متخلف است.

حمیدی گفت : از شروع اجرای این طرح تاکنون بیش از پنج هزار موتورسیکلت به پارکینگ منتقل نشده اند؛ حساب کنید اگر پلیس می خواست طبق قانون و در اجرای مقررات این موتورسیکلت ها را به پارکینگ منتقل کند تعداد این موتورها را باید به موتورسیکلت های رسوبی فعلی اضافه کرد و منتظر شد تا صاحبان آنها برای ترخیص مراجعه کرده و چنانچه مدارک ناقصی هم داشته باشند بر مدت این ترخیص اضافه می شد.

سردار حمیدی بیان داشت : با بررسی های صورت گرفته و نتایج حاصل از نظر سنجی ها مشخص شد میزان رضایت مندی از این طرح بسیار بالاست و این نوع آموزش در مقابل رفتن به پارکینگ بسیار مورد استقبال راکبین متخلف قرار گرفته است و پلیس نیز از این رضایتمندی بسیار استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول