اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه آلمان به مصر سفر می‌کند

منابع آلمانی خبر دادند که وزیر خارجه این کشور به منظور احیای مذاکرات میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین به مصر سفر می‌کند.

وزیر خارجه آلمان به مصر سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که «هایکو ماس» روز یکشنبه آتی، به مصر سفر خواهد کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «دویچه وله»، این سفر به منظور احیای احتمالی مذاکرات صلح میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

طبق اعلام وزارت خارجه آلمان، هایکو ماس، روز دوشنبه آینده در قاهره پایتخت مصر، با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار خواهد کرد.

وبگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴» نیز در این خصوص گزارش داده بود که «سامح شکری»‌ وزیر خارجه مصر با «گابی اشکنازی»‌ همتای صهیونیست خود تلفنی درباره مذاکرات گفت‌و‌گو کرده است.

طبق گزارش آی۲۴، این گفت‌و‌گوی تلفنی به‌منظور زمینه‌سازی برای نشست چهارجانبه میان مصر، اردن، فرانسه و آلمان بوده است؛ نشستی که قرار است طی روزهای آتی برگزار شود.

در گزارش مذکور اشاره شده بود که کشورهای یادشده با هماهنگی آمریکا، کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه (سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه)‌ و طرف‌های ذیربط در آینده برای «پیشبرد تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور صلح» تلاش خواهند کرد.

در همین ارتباط، اخیرا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سفری به مصر و اردن داشت و طبق گزارش‌ها، با مقامات این کشورها درباره مذاکره با تل‌آویو گفت‌و‌گو کرده بود.

حدود هفت سال است که گفت‌و‌گوی مستقیمی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است. آخرین تلاش در این راستا به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد که علی‌رغم میانجیگری «جان کری»‌ وزیر خارجه وقت آمریکا، این مذاکرات با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول