اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

پایان اعتراض و تحصن هزاره‌ها در کویته؛ جاده‌ها بازگشایی شد

با پایان یافتن اعتراض هزاره‌ها در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، برخی جاده‌ها و راه‌های بسته شده در این شهر باز شد.

پایان اعتراض و تحصن هزاره‌ها در کویته؛ جاده‌ها بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، با پایان یافتن اعتراض هزاره‌ها در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، برخی جاده‌ها و راه‌های بسته شده در این شهر باز شد.

در پی موفقیت رایزنی‌ مقامات دولتی با معترضین در کویته ، تحصن‌هایی که در سراسر کشور برای همبستگی با قربانیان فاجعه ماخ برگزار شده بود، لغو گردید.

«علی زیدی» وزیر امور فدرال پاکستان اعلام کرد در مذاکرات بین دولت و خانواده قربانیان، در نهایت توافق حاصل شد و خانواده قربانیان، حاضر به دفن اجساد کشته‌شدگان خود شدند.

«قاسم سوری» نایب رئیس پارلمان نیز وعده داد که نخست وزیر و فرمانده ارتش به منظور ادای احترام و تسلیت به محض خاکسپاری این افراد، با خانواده‌های آنان و معترضان دیدار می کنند.

بر اساس گزارش‌ها، امروز «عمران‌خان» برای دیدار با خانواده قربانیان کشتار 11 معدنچی هزاره به کویته خواهد آمد.

چند روز قبل 11 کارگر معدن زغال سنگ در اثر تیراندازی تروریست‌ها به آنها در منطقه ماچ بلوچستان کشته و چندین نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، افراد ناشناس ابتدا کارگران معدن زغال سنگ را در منطقه گشتری ربوده آنها را به کوهستان برده و سپس به سمت آنها آتش گشودند.

گفته می‌شود اغلب این معدنچیان از جامعه شیعیان هزاره کویته بودند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول