اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مایکل کوهن: می‌خواهم علیه تخلفات ترامپ و خانواده‌اش شهادت بدهم

وکیل شخصی و کار‌چاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید از وی خواسته شده با نهادهای مختلف دولت برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند و او هم پذیرفته است.

مایکل کوهن: می‌خواهم علیه تخلفات ترامپ و خانواده‌اش شهادت بدهم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام دونالد ترامپ به عفو خود پیش از ترک کاخ سفید، «مایکل کوهن» وکیل شخصی و کار‌چاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا  در پیامی توییتری نوشت از وی خواسته شده با نهادهای مختلف دولت برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند.

وی در این خصوص نوشت: از من خواسته شده و من پذیرفته‌ام که با چند آژانس مختلف دولتی برای دادن شهادت درباره تخلفات ترامپ و خانواده‌اش همکاری کنم.

کوهن افزود: من این کار را تا حد زیادی به این خاطر انجام می‌دهم که ترامپ و خانواده‌اش تلاش کردند دموکراسی آمریکا را از بین ببرند و خوشبختانه نتوانستند.

 

او همچنین در توییتی دیگر در واکنش به تعلیق حساب توییتری ترامپ نوشت: می‌دانم که ترامپ به همان اندازه که ما به اکسیژن برای تنفس نیاز داریم، به توییتر وابسته است. الان در حال دیوانه شدن است!

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر خبر داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دستیاران خود گفته که قصد دارد در روزهای واپسین ریاست جمهوری‌اش،‌ فرمان عفو خود را صادر کند.

نیویورک تایمز به نقل از دو منبع آگاه درباره این موضوع نوشت که پس از روز انتخابات در سوم نوامبر (۱۳ آبان) ترامپ بارها به مشاوران خود گفته که وی درصدد صدور فرمان بخشش خود است و به دنبال بررسی تاثیرات قانونی و سیاسی این اقدام خود بوده است؛ اقدامی که یکی از فوق‌العاده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اقدامی خواهد بود که یک رئیس جمهور آمریکا در تاریخ این کشور از قدرت خود برای آن استفاده می‌کند.

هنوز مشخص نیست با توجه به تحولات روز چهارشنبه و حمله طرفداران رئیس جمهور به کنگره، آیا ترامپ باز هم قصد دارد این موضوع را مطرح کند یا خیر.

تاکنون هیچکدام از رؤسای جمهور آمریکا فرمان عفو خود را صادر نکرده بنابراین مشروعیت این اقدام در سیستم قضایی آمریکا تا کنون سنجیده نشده است و کارشناسان امور حقوقی درباره این موضوع که آیا سیستم قضایی آمریکا این بخشش را برسمیت خواهد شناخت اختلاف دارند اما همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که اقدام رئیس جمهور در بخشش خود، سابقه جدید خطرناکی را برای ریاست جمهوری ایجاد خواهد کرد تا وی خود را فراتر از قانون دانسته و خود را از تحت محاسبه قرار گرفتن برای هر جنایتی که در دوران فعالیت خود داشته مصون بدارد.

حملات چهارشنبه شب طرفداران ترامپ به کنگره سبب شده تا نمایندگان و سناتورهای آمریکایی به فکر برکناری زودهنگام ترامپ بیفتند. در جریان حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره پنج تن کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) به نشست حزب دموکرات درباره تحولات اخیر حمله به کنگره توسط طرفداران ترامپ اشاره کرد.

وی گفت: «امیدواری اعضا این است که رئیس جمهور فورا استعفا دهد. اما اگر وی این کار را انجام نداد من به کمیسیون‌ها دستور دادم تا برای پیشبرد متمم ۲۵ قانون اساسی و استیضاح آماده باشند.»

پیشتر سه نفر از مشاوران کاخ سفید به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفته‌اند که دونالد ترامپ هیچ قصدی برای کناره‌گیری از قدرت ندارد.

یکی از مشاوران با «صفر» دانستن احتمال کناره‌گیری ترامپ گفت: «وی فکر نمی‌کند که مرتکب خطایی شده باشد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول