اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کاهش ۸ درصدی تولید پسماند در بجنورد به دلیل شرایط کرونایی

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد ازکاهش تولید پسماند درشهر خبرداد و گفت: طی تحلیل آماری میزان برداشت پسماند در ماه‌های آبان و آذر نسبت به مدت مشابه و دوماه قبل حدود 8 درصد کاهش تولید داشت.

کاهش ۸ درصدی تولید پسماند در بجنورد به دلیل شرایط کرونایی

مجید شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: دوره شروع مجدد محدودیت ها که شاهد منع تردد و محدودیت فعالیت اکثریت مشاغل بوده و شهروندان در قرنطینه بسر می‌بردند، شاهد این کاهش در تولید پسماندهای شهری شدیم که می توان ازآن به عنوان دستاوردهای مثبت کرونایی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: ازابتدای سال تاکنون ۳۸ هزار تن پسماند ازسطح شهر جمع آوری و امحا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: تفکیک زباله از مبدا و آبگیری پسماندهای‌تر می تواند موجب کاهش وزن پسماندهای تولیدی شود .

وی تصریح کرد: با اعلام اینکه برداشت زباله در شهر روزانه انجام می‌گیرد، گفت: ازجمله معدود شهرداری هایی هستیم که درکشور زباله ها را روزانه از سطح شهر جمع‌آوری می کنیم.

شادکام افزود: درتلاش برای افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک زباله از مبدا هستیم و امیدواریم بتوانیم با افزایش مشارکت شهروندی، حجم تولیدی حاصل از پسماندهای شهری را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول